Show simple item record

dc.contributor.advisorTumay, Sadık
dc.contributor.authorBolkan, Burhanettin Berkay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:57:14Z
dc.date.available2021-05-05T08:57:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574063
dc.description.abstractSinema günümüzde en büyük içerik ve anlam üreticilerinden biri haline gelmiştir. Bu durum sinemanın ortaya çıkış tarihi düşünüldüğünde çok hızlı bir süreç olarak ilerlemiştir. Fotoğraf her zaman sinemayı desteklemiştir. Üretilen bu anlamlar, uzun bir tarihsel süreç sonucu şuan ki halini almışlardır. Günümüzde fotoğrafın ve sinemanın ilişkisini daha iyi anlayabilmek içinde bu tarihi süreç bilinmelidir. Avrupa'nın karışık ve zengin tarihinden beslenerek günümüze gelen bu iki teknolojik aletin ve günümüzün yeni sanat üreticilerinin ilişkisi teknoloji iler beraber gelişerek devam etmiştir. Üretilen anlamlar anlatım dilinin git gide gelişmesi ile beraber zenginleşmiştir. Burada devreye tema girmektedir. Metafor ise onun en büyük yardımcısıdır. Metafor ve temaların günümüzdeki en büyük üreticisi konumunda olan sinema köklerinden asla kopmamıştır. Fotoğraf ile ilişkisi devam etmiştir. Avrupa sineması buna en iyi örnektir. Avrupa Sineması temaları ve metaforları diğer sinemalardan çok daha yoğun kullanmaktadır. Bu bağlamda sinemanın ve fotoğrafın temasal ilişkisini inceleyebilmek için günümüz Avrupa sineması detaylı bir şekilde incelenecektir. İnceleme yöntemi olarak Lackoff ve Johnson'ın metafor teorisi olan Kognitif Linguistik görüşü seçilmiştir. İncelenen filmler 2000'ler ve sonrası Avrupa sineması ait filmlerdir. Seçilen filmlerin içinde fotoğraf tema ve metafor olarak kullanılmıştır. Filmler sıra ile Palermo Shooting , Arakhi The Killing of a Japanese Photographer, İmpassioned Eye, The Decisive Moment , Uzak ve Photographtır.
dc.description.abstractCinema is the biggest content and meaning producer nowadays. Think the first invention of cinema. The development of cinema is grow very fast. Photograph always support to cinema. The production of meaning and content find a real form in this historical process. If we look the photograph and cinema history, we must know this historical process. These two Technologic device feeding this historical source. Both of them developing with the technology same time and they are the new, biggest content producer in 21. Century. The produced meaning is develop to the narrative language. We find the theme at this moment. Metaphor is the biggest helper of theme. You can find easily lots of metaphor and theme in the art of cinema. The European cinema is the most well-known art of cinema producer the World. İn this meaning if we want to search photograph and cinema theme and metaphor relationship. Because of the in this thesis we look the European cinema. Lackoff and Johnson Metaphor theory is the research method of this thesis. We are search and analyze in the rich photographic metaphoric content European Cinema After 2000's. These films are Palermo Shooting, Arakhi the Killing of a Japanese Photographer, İmpassioned Eye, The Decisive Moment and Photograph.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.title2000`ler ve sonrası Avrupa filmlerinde fotoğrafın tematik olarak kullanım alanları
dc.title.alternativeThematic uses of photography after 2000's European films
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-05
dc.contributor.departmentFotoğraf Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmBritish cinema
dc.subject.ytmIndependent cinema
dc.subject.ytmGerman cinema
dc.subject.ytmArt cinema
dc.subject.ytmConceptual photography
dc.subject.ytmSilent cinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmCinema history
dc.identifier.yokid10275544
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570983
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess