Geçiş Ekonomilerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Toplumdaki Ahlaki Bozulma ve Çalışanların İçsel Motivasyon Düzeyi Arasındaki İlişki.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, geçiş ekonomilerinde çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısını, iş hayatında ahlaki bozulma algısını ve içsel motivasyon düzeylerini incelemek, ahlaki bozulma ve sosyal sorumluluk algılarının içsel motivasyonları üzerinde etkili olup olmadığını belirlemektir. Ayrıca çalışanların ahlaki bozulma algısının kurumsal sosyal sorumluluk algısı ile içsel motivasyon düzeyi arasındaki ilişkide biçimlendirici (düzenleyici) rolünün bulunup bulunmadığı da araştırılmaktadır. Araştırmanın ana kütlesini Türkmenistan'ın Türkmenabat şehrinde bulunan bir devlet hastanesinde faaliyet gösteren 193 çalışan oluşturmaktadır. Bu ana kütleden % 95 güven düzeyinde %5 hata payı ile seçilen 129 çalışan araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Yeterli örneklem büyüklüğüne ulaşmak amacıyla basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle toplam 140 kişiye anket uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Soru formlarıyla toplanan veriler IBM SPSS 25. programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, çalışanın kurumsal sosyal sorumluluk algısı arttıkça içsel motivasyonunun arttığı, ahlaki bozulma algısı arttıkça içsel motivasyonunun düştüğü bulunmuştur. Ayrıca çalışanların ahlaki bozulma algısı arttıkça kurumsal sosyal sorumluluk algısı ile içsel motivasyon düzeyi arasındaki ilişkinin güçlendiği tespit edilmiştir. The aim of this study is to examine the corporate social responsibility perception, moral degradation perception and intrinsic motivation levels of employees in transition economies and to determine whether their perceptions of social responsibility and moral degradation have an impact on their intrinsic motivation. In this context, it is also investigated whether perception of moral degradation in business life has a moderating effect in the relationship between corporate social responsibility perception and intrinsic motivation. The population of the study consist of 193 employees working at a public hospital in Turkmenabat city of Turkmenistan. At 95% confidence level and 5% margin of error the required sample size is 129. In order to reach sufficient sample size, 140 people were selected using simple random sampling method and data were collected. The data collected through question forms were analyzed with the IBM SPSS 25. program. As a result of the analyzes, it was found that the higher the corporate social responsibility perception of employee, the higher their intrinsic motivation. On the other hand, it was found that the higher the employee's moral degradation perception, the lower their intrinsic motivation. Besides, it was found that as the moral degradation perception strengthens, the positive impact of social responsibility perception on instrinsic motivation strengthens as well.
Collections