Bilgisayar destekli matematik öğretiminin ilköğretimde geometri öğretiminde yeri ve öğrenci başarısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
viii ÖZET Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretimde Geometri Öğretiminde Yeri Ve Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi Duygu Bedir İçinde bulunduğumuz bilgi çağında bireyin ezberlemesi değil düşünmesi, yorum yapması Ve özgün bir şeyler üretmesi istenmektedir. Son yüzyılda bilgi toplumu bireylerinin en mükemmel icatlarından biri bilgisayardır. Teknolojinin bu ürününün eğitimde kullanılması da kaçınılmaz bir gerçektir. Bilgisayar destekli matematik öğretimde amaç öğrencilerin derse karşı ilgilerini arttırmak, matematik derslerinde klasik öğretimle zihinde oluşturmakta zorlandıkları kavramları görsel olarak daha kolay anlamalarım sağlamaktır. Geometri içinde yaşadığımız evrendeki cisimlerin biçimlerini, büyüklüklerini, bunların birbirleriyle olan ilişkilerini şekillerden ve sayılardan yararlanarak inceleyen bir bilim dalıdır. Bu çalışmanın amacı Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretimde Geometri Öğretiminde Yeri Ve Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi' ni incelemektir. Öncelikle genel olarak Bilgisayar, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Geometri Öğretimi hakkında bilgi verilmiştir. Araştırma 2004-2005 eğitim öğretim yılında İzmir ili içinde bulunan Saadet Emir İlköğretim Okulu ve Yusuf Uz ilköğretim Okulunda okuyan toplam 49 yedinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.IX Ölçme aracı olarak geometri tutum ölçeği, basan testi, öğretmen öğrenci görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS.11 programı yardımıyla analiz edilmiştir Anahtar Kelimeler: Bilgisayar, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Geometri. X ABSTRACT The Place of Computer Assisted Mathematics Instruction in Geometry Teaching in Primary School and the Effects on Student's Success Duygu Bedir In the information age, individuals required to think, to comment and to produce original things, not to memorize. In the last century the computer is one of the most excellent inventions of the information society. The use of computer for education is unavoidable truth. The aim of computer assisted instruction is motivate students, to help them understand the concept which they have difficulty in forming in their mind by traditional instruction in math lesson more easily. Geometry is a branch of science which studies the shape and size of objects and explains the relationship between them. It makes use of shape and numbers. The aim of this study is to research `The Place of Computer Assisted Mathematics Instruction in Geometry Teaching in Primary School and the Effects on Student's Success`. Firstly, the general information about computer, computer assisted instruction and geometry teaching has been given.XI The research has been carried out the seventh grade students of Saadet Emir Primary School and Yusuf Uz Primary School in Izmir. It has been applied to 49 students. As measurement scale, geometry attitude scale, achievement test, form of teacher -student interview has been used. The results have been analyzed with the help of SPSS. 11 program. KEY Words: Computer, Computer Assisted Instruction and Geometry
Collections