İlköğretim 7. ve 8. sınıflardaki fen üniteleri içersinde yer alan `enerji` kavramının fen öğretim sürecinde kullanımına yönelik etkinliklerin geliştirilmesi ve eksikliklerin giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vİİİ ÖZET Bu araştırmada, öğrencilerin İş, Güç, Enerji ve Basit Makineler1 konularını anlamaları üzerine yapılandırmacı yaklaşım ile geleneksel öğretim yaklaşımının etkileri karşılaştırılmıştır. Enerji kavramı Fizik, Kimya ve Biyoloji alanlarında birbirleriyle bağlantılı ele alınarak enerji konularının öğrenilmesi yapılandırmacı modele göre birbirini tamamlayan etkinliklerle desteklenmiştir. Disiplinler arası bir nitelik taşıyan enerji konularının öğrenilmesinde yapılandırmacı yaklaşımın uygulandığı deney grubu ile geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu arasında bilişsel ve duyuşsal düzeylerde anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel uygulamaya İzmir ilinde öğrenim görmekte olan 68 (34 öğrenci deney grubu, 34 öğrenci kontrol grubu) yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney grubunda yapılandırmacı yaklaşıma, kontrol grubunda ise geleneksel yaklaşıma uygun öğretim yapılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesi amacıyla basan testi, açık uçlu sorular, Fen dersine yönelik tutum ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba da çoktan seçmeli başarı testi, açık uçlu sorular ve Fen Bilgisi tutum ölçeği uygulanmış ve uygulama sonunda her iki gruptan 6'şar öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilerek deney ve kontrol grupları arasında bilişsel ve duyuşsal düzeyde deney grubunun lehine anlamlı farklar olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, disiplinler arası öğretim, Fen öğretimi, enerji kavramı. IX ABSTRACT In this research, the effects of constructivist approach and traditional approach on students' understanding `The Work, Power, Energy and Simple Machines` topics are compared. Energy concept which is connected with Physics, Chemistry and Biology has been studied and according to constructivist approach learning of energy topics has been supported with completing activities. If there is a meaningful difference in cognitive and affective level between the experimental group, which is applied constructivist approach, and the control group, which is applied traditional approach in the learning of energy topics which carry on interdisciplinary quality. The research was based on pre-test post-test experimental design with control group. The participants are 68 seventh grade students (34 from the experimental group, 34 from the control group) from a primary school in İzmir. The experimental group was taught by using the constructivist approach whereas the control group was taught traditionally. The data were obtained by using multiple choice achievement test, open-ended questions, science attitude scale and by interviewing the students. Before and after application, each group were given multiple choice achievement test, open-ended questions and applied science attitude scale and at the end of the application, 6 students from each group were interviewed. Finally there is a significant difference between the experimental group and the control group on the cognitive and affective level in favor of the experiment group. Key Words: Constructivist approach, interdisciplinary learning, science teaching, energy concept.
Collections