Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde güdülenmeyi sağlamaya yönelik davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Xlll ÖZET Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde güdülenmeyi sağlamaya yönelik davranışlarını, çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle İzmir'in 9 ilçesinden sosyo-ekonomik durumu düşük ve orta olmak üzere 38 okul seçilmiştir. Örneklem, 376'sı bayan, 152'si bay olmak üzere toplam 528 öğretmenden oluşmaktadır. Veri çözümlemesi için; Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Çözümlemesi, Pearson Korelasyon Katsayısı, Frekans ve Yüzde tekniklerinden yararlanılmıştır. Edinilen araştırma bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde güdülenmeyi sağlamaya yönelik davranışları, öğretmenlerin; cinsiyetleri, öğrenci motivasyonu ile ilgili seminere katılma durumları ve öğrenci motivasyonu ile ilgili eğitim alma gereksinimleri açısından anlamlı ölçüde değişmektedir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde güdülenmeyi sağlamaya yönelik davranışlarının, öğretmenlerin; yaşlan, kıdemleri, mezun oldukları okullar, sınıf mevcutları ve sınıf düzeyleri açısından ölçeğin tümü için anlamlı ölçüde değişmediği halde, ölçeğin alt boyutlarında farklılaştığı görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Motivasyon, öğretmen davranışları, motivasyon stratejileri XIV ABSTRACT The aim of this research is to examine the elementary school teachers' behaviors for motivating their students. The survey method is made use of in this research. By using intentional sampling method, schools in which students have low and moderate socio-economic levels 38 schools were randomly assigned from nine countries in İzmir. The sample consisted of 528 teachers (376 women and 152 men) from 38 elementary schools. The statistical techniques Mean, Standard Deviation, t-Test, Analysis of Variance, Pearson Correlation, Frequency and Percentage were used to analyze the data. The research findings showed that the elementary school teachers' motivational behaviors changed significantly according to their genders, in case of their attendance to a lecture about students' motivation and their demands for in-service training about students' motivation. Furthermore, when considering the whole scale, the elementary school teachers' motivational behaviors changed insignificantly according to their ages, seniorities, the schools they graduated, the number of students in their classes and their classes' grades, however their behaviors changed according to the subscale items. Keywords: Motivation, teacher behaviors, motivational strategies
Collections