SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 22967
-
Sosyal belediyecilik uygulamaları Erzurum Büyükşehir Belediyesi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı; belde halkının ortak, mahalli ihtiyaçlarını karşılayan ve hizmetlerini gören, kamu tüzel kişiliğine sahip yerel yönetim organı olan belediyelerin sosyal içerikli faaliyetlerini ortaya koymak farklı ... -
Kamu çalışanlarında sendikalaşma eğilimleri: Öğretmenler üzerine bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Türkiye'de kamu çalışanlarına sendika kurma hakkı (Trade Union Right) henüz çeyrek yüzyılı tamamlayabilmiş değildir. 1990 tarihi ile birlikte birçok kamu çalışanında olduğu gibi öğretmenlerin de sendikalı olma eğilimi ... -
Mobbing ile motivasyon arasındaki ilişki: Bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Mobbing, yöneticiler tarafından çalışanlara, çalışanlar arasında ya da çalışanlar tarafından yöneticilere yönelik gerçekleştirilen psikolojik taciz ve yıldırma davranışlarıdır. Mobbinge maruz kalan bireyin örgüte bağlılığı ... -
Okun Kanunu ve istihdamsız büyüme: Türkiye üzerine bir uygulama ve değerlendirme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda ekonomik büyüme oranlarında bir artış yaşanmış olmasına rağmen ekonomik yapıdaki bu artışların işsizlik oranlarına göreceli olarak yansıması veya hiç yansımaması, ekonomik büyüme ve istihdam arasındaki ilişkinin ... -
Örgütsel özdeşleşme ve iş stresi arasındaki ilişkide kişi-örgüt uyumunun aracı rolü: Bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, örgütsel özdeşleşme ve iş stresi arasındaki ilişkide kişi-örgüt uyumunun aracı etkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda, çalışmanın birinci bölümünde örgütsel özdeşleşme, iş stresi ve kişi-örgüt ... -
Çayırlı ilçe merkezi'nin (Erzincan) coğrafi etüdü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Araştırma sahası olan `Çayırlı İlçe Merkezi`, Doğu Anadolu Bölgesi'nin Yukarı Fırat Bölümü'nün Erzincan Yöresi'nde yer almaktadır. Çayırlı ilçesi 1062 km² yüzölçümüne sahiptir. Erzincan iline bağlı sekiz ... -
Belh ilinin beşeri turistik çekicilikleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı Afganistanın Belh vilayetinin beşeri ve turistikçekiciliklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma, yöntem çeşitliliği bağlamında nicel venitel araştırma yaklaşımı ile ele alınmıştır. Bu yöntemde ... -
Kriz yönetiminin uluslararası ilişkilere etkisi: 24 Kasım 2015 Türkiye-Rusya savaş uçağı krizi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Kriz, önceden belli olmayan, çözülmesi zor olan ve örgütün hedeflerini tehditederek faaliyet göstermesini zorlaştıran olumsuz durumları ifade etmektedir. Krizinbertaraf edilmesi için her zaman tedbirli olunmalıdır. Krizlerin ... -
Sosyal medyanın pazarlama iletişiminde kullanılması: Çin'in WeChat pazarlama stratejisi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişme kuruluşların iletişim yöntemlerini deetkilemektedir. Bu noktada sosyal medya ortamları kuruluşların pazarlama iletişimiyöntemlerinin değişiminde temel belirleyici güç konumundadır. ... -
Yapısal Eşitlik Modellemesi aracılığıyla AVM müşterilerinin hedonik ve faydacı davranışları ile mağaza sadakati arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Alışveriş merkezleri (AVM) modern dönem tüketicilerinin ekonomik, kültürel, mimari ve politik gerçeklerinin en somut halidir. Bu merkezler hem mimarileriyle hem de ekonomik çekim merkezleri olmaları sebebiyle her gün her ... -
Kamu diplomasisi bağlamında Afganistan'ın uluslararası basında temsili
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Devletler arasındaki anlaşmazlıkların güç kullanma yerine müzakereler yoluyla çözüme kavuşturulmasını amaçlayan diplomasi, uluslararası arenada tüm devletlerce kullanılmaktadır. Küreselleşme ve yeni teknolojik gelişmelerle ... -
Akıllı telefon bağımlılığı'nın (nomofobi) kişilerarası ilişkiler üzerindeki etkisinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, dijital bağımlılık hastalıklardan biri olarak görülen Nomofobi'nin (Akıllı telefon bağımlılığı) kişilerarası ilişkileri ne düzeyde etkilediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada dijital bağımlılık, ... -
Stratejik yönetim bağlamında halkla ilişkilerin rolü: Özel kuruluşlara yönelik bir araştırma
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Halkla ilişkilere hakim temel bakış açılarından birini ifade eden stratejik halkla ilişkiler anlayışının uygulamada bir karşılığının olup olmadığına odaklanan bu özgün çalışmanın amacı özel kuruluşlarda olgusal olarak ... -
Siyasal iletişimde sosyal medya kullanımı: 2018 Cumhurbaşkanı seçimi örneğinde adaylar üzerine bir inceleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Siyasal iletişim, bir siyasi kurumun ya da siyasi liderin siyasi görüş ve düşünceleri çerçevesinde kamuoyunu ikna etmek amacıyla çeşitli araçlar vasıtasıyla gerçekleştirmiş olduğu bir iletişim türüdür. Siyasal iletişim ... -
Stratejik halkla ilişkiler uygulamalarının çevre odaklı toplumsal hareketler bağlamında Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve Bulanık TOPSIS yöntemleri kullanılarak incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren çevreci örgütlerin toplumsalhareketlerin her bir aşamasında (Gerilme, Harekete Geçme, Yüzleşme, Müzakere,Çözüm) örgütlerde görevli uzmanların uygulamayı tercih ettikleri en ... -
Yeni nesil üniversite kurgusunda teknoloji transfer ofislerinin rolünün incelenmesi: Ata Teknoloji Transfer Ofisi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı; yeni nesil üniversite yapılanmalarında teknoloji transferofislerinin konumunun incelenmesidir. Bu kapsamda Atatürk Üniversitesi'nin Yeni NesilÜniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesinde ATA Teknoloji ... -
Büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında sosyal medya kullanımı: Erzurum-Malatya-Van örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Web 2.0 teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde etkileşimli bir iletişim ortamı sağlayan sosyal medya, toplumsal ve kurumsal hayatın birçok alanında olduğu gibi vatandaşa en yakın yönetim birimleri olan belediyelerin halkla ... -
İletişim iklimi ile psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi akademik personeli üzerine bir araştırma
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı zorlu rekabet ortamında örgütler için vazgeçilmez bir unsurolan iletişimin ve örgüt çalışanlarının iletişimin kalitesine ve niteliğine yönelikalgılarından oluşan iletişim ikliminin, bireylerin öznel iyi ... -
Web sitesi kalitesinin bilgi kalitesi, müşteri değeri ve müşteri sadakati üzerindeki etkisinin giyim perakendeciliği özelinde incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İnternetin ticari faaliyetlerde kullanılması ile birlikte e-ticaret yaygınlaşmış klasik perakendecilik anlayışını e-perakendeciliğe dönüştürmüştür. Bu süreçte tüketicilerin alışveriş davranışları bu değişime uyum sağlayarak ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerinin müşteri memnuniyetine etkisi: Perakendecilik sektöründe faaliyette bulunan süpermarket işletmelerinde bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Gelişen teknoloji, bilgiye ulaşımın kolaylığı, müşterilerin seçeneklerinin artması gibi birçok nedenden dolayı işletmeler için rekabet avantajı sağlamak zor ve karmaşık bir hale gelmiştir. Günümüzde işletmelerin rekabet ...