Search
Now showing items 1-10 of 109
Türkiye`nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisine yönelik bir çalışma: Sırbistan örneği
(2021-02-15)
Bu tezin amacı, Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisini ölçmeye çalışmaktır. Araştırma kapsamında Türkiye'yi ziyaret eden Sırbistan vatandaşları arasından seçilen kitleye Türkiye'nin ...
Takım kültürü, yenilikçi iş davranışı ve örtük bilgi paylaşımı ilişkisi: Türkiye`de otel işletmeleri üzerine bir uygulama
(2020-09-11)
Takım kültürü ve bilgi paylaşımı, işletmelere rekabet avantajı sağlayan ve başarı getiren yenilikçilik olgusunu anlamada yararlanılabilecek içsel kaynaklardandır. Buna rağmen otel işletmelerinde takım kültürü ve örtük bilgi ...
Yerel halkın sakin şehir (Cittaslow) bağlamında Erzurum/Uzundere`yi turizm, ekonomi, sosyo-kültürel ve çevresel açıdan değerlendirmesi
(2020-10-08)
Dünya ve ülkemiz genelinde hızla yayılan ve küreselleşme karşıtı bir hareket olan, cittaslow felsefesinin etki alanlarının anlaşılması amacıyla yürütülen bu çalışmada, yazar tarafından üyelik süreci yönetilen Erzurum/Uzu ...
Turizm amaçlı konaklama işletmelerinde tedarik zinciri yönetimi; Kış koridoru örneği
(2020-08-02)
Araştırmanın temelini oluşturan `Kış Koridoru` coğrafyasında yapılan bu çalışma, bu coğrafyada yer alan işletmelerin yönetim, strateji, sürdürülebilir turizm ve ticaret varlığının korunması açısından önem arz etmektedir.Yapılan ...
Turizm amaçlı konaklama işletmelerinde bireysel yenilikçilik ve algılanan örgütsel destek düzeyi ilişkisi: İstanbul ili örneği
(2020-07-24)
Bu araştırmada önemli bir kavram olarak düşünülen bireysel yenilikçiliğin anlaşılması ve işletmelerde yapılması gerekenlerin ön plana çıkarılması il birlikte işletmelerdeki çalışanların algılanan örgütsel destek düzeyleri ...
Türk mutfak kültürü kapsamında Hatay`ın gastronomi şehri olarak değerlendirilmesi
(2020-07-24)
Küreselleşen ve globalleşen dünyada tüketici taleplerinin çeşitlenerek artması turizm sektöründe yeni arayış içine girilmesine sebep olmuştur. Ülkelerin; hem kültürünü, yaşam şeklini, doğal güzelliklerini, yemeklerini ...
Örgütsel vatandaşlık davranışı ile örgütsel sessizlik davranışı arasındaki karşılıklı etki derecelerinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi:Rize ili otel işletmelerinde bir uygulama
(2020-02-16)
Otel işletmelerinin rekabet ortamında varlıklarını devam ettirmeleri ve amaçlarına ulaşmalarında sağlamaları gereken koşulların yanısıra çalışanlarının desteğine ihtiyacı vardır. Nitelikli işgücü ile birlikte örgütsel ...
Örgütsel sinizm, işe yabancılaşma ve kişilik ilişkisi: TRB1 bölgesi otel işgörenleri üzerinde bir araştırma
(2021-02-26)
Bu çalışmanın amacı, TRB1 (Malatya, Elazığ, Tunceli, Bingöl) bölgesinde faaliyet göstermekte olan dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenlerinin örgütsel sinizm algıları, işe yabancılaşma eğilimleri ve kişilik ...
Darende halkının kırsal turizme yönelik algı ve düşünceleri
(2020-07-24)
Kırsal turizm, kitle turizmine alternatif olarak oluşmuş doğayı ve yerelliği koruyan ve kaynağını doğadan alan bir turizm şeklidir. Kırsal alanlardaki halkın kalkındırılması için önemli bir araç olarak görülen kırsal turizm ...
Toplam kalite yönetiminin otel işletmelerinde uygulanabilirliği: Erzurum`da bir araştırma
(2020-07-24)
Ülkemizde turizm sektörünün gelişmesiyle, sektörün önemli bir parçası olan otel işletmelerinde yönetim anlayışı olarak toplam kalite yönetiminin uygulanması kaçınılmaz olmuştur. Toplam kalite yönetimi, müşterilerin ...