Show simple item record

dc.contributor.advisorFırıncı, Mehmet
dc.contributor.authorErcivan Zencirci, Dizar
dc.date.accessioned2021-05-05T08:52:24Z
dc.date.available2021-05-05T08:52:24Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571965
dc.description.abstractÖzgünbaskı eğitiminin Görsel sanatlar öğremen adayı olan Resim-iş eğitimi öğrencilerinin, öz-yeterlik algılarını ve yaratıcı düşünce becerilerini geliştirmede etkisinin olup olmadığını saptayabilmek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrenci öğrenci grubunun özgünbaskı dersi almadan önce ve aldıktan sonra, öz-yeterlik ve yaratıcılık düzeylerinde gelişme olup olmadığını; öğrencilerin öz-yeterlik inançları ve yaratıcılıkları arasında bir ilişki olup olmadığı saptamak ve seçilen bağımsız değişkenlerin veriler üzerindeki etkisini değerlendirmek araştırmanın diğer amaçlarıdır.Araştırma betimsel niteliktedir ve genel tarama modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 7 üniversitenin eğitimi fakültelerinin RİEABD'nda öğrenim gören 2. sınıf özgünbaskı anasanat atölye öğrencilerinin tümü olan 58 kişi oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin evreni temsil etme oranı %89.2' dir.İstatistiksel analizler sonucunda, özgünbaskı resim eğitiminin görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öz-yeterlik algıları ve yaratıcı düşünme becerileri üzerinde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öz-yeterlik algıları iile yaratıcı düşünme ve akıcılık, esneklik ve özgünlük alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to point out whether print making education affects the self-efficacy perceptions and creative thinking capabilities of art students that are visual art teacher candidates. Besides, the other purposes are to find out whether self-efficacy and creativity levels are developed or not; whether there is a relationship between the self efficacy beliefs and creativities of the students and to assess the affects on the selected independent variables.This study has descriptive property and used singular surveillance and related surveillance methods. Studt sampling il 58 people from the second grade Print Making Art Workshop students of seven üniversities Faculty of education Department of Fine Arts. the rate of representitivity of study sampling is 89, 2%.As the consequence of statistical analysis, it is found out that the teaching of print making has positive and significant effect on self-efficacy perceptions and creative thinking capabilities of visual arts' teacher candidates. Besides its seen that there is no significant correlation between self-efficacy with creative thinking and its sub-dimensions: fluency, flexibility and orignality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörsel sanatlar öğretmeni adaylarında özgün baskının yaratıcı düşünme becerileri ve öz-yeterlik algısı üzerindeki yansıması
dc.title.alternativeThe reflection of printmaking on the creative thinking capabilities and self-efficacy preceptions of the visual arts' teacher candidates
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmStudent personal inquiry form
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmFine arts academy
dc.identifier.yokid314469
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220320
dc.description.pages339
dc.publisher.disciplineGüzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess