Serbest zaman etkinlikleri dersinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin SZE dersinin kullanımına ilişkin görüşlerini, bu derste kullanılan etkinliklerin sıklığını ve öğretmenlerin bu dersi işlemelerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemeye yönelik genel tarama türünde, betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini, 2011?2012 eğitim-öğretim yılında Ağrı merkezde, Milli Eğitim'e bağlı ilköğretim okulları I. kademede görev yapan 694 sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmanın örneklemi, evrendeki okullardan seçkisiz oransız örnekleme yöntemiyle seçilmek suretiyle toplam 20 okulda görev yapan 300 sınıf öğretmeninden oluşturulmuştur.Araştırmada, öğretmenlerin Serbest Zaman Etkinlikleri dersine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen, Serbest Zaman Etkinlikleri Dersini Değerlendirme Ölçeğikullanılmıştır. Ayrıca, sınıf öğretmenleri hakkında bilgi toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.İstatistiksel çözümlemeler, Ki-kare testi ve korelasyon katsayısı kullanılarak yapılmıştır. En düşük anlamlılık düzeyi p<0.05 ve en yüksek anlamlılık düzeyi p<0.01 alınmıştır.Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin Serbest Zaman Etkinlikleri dersinde en fazla tercih ettikleri üç etkinlik, tercih edilme sırasına göre, okuma etkinlikleri, dinleme etkinlikleri ve oyun etkinlikleri olmuştur. En az tercih edilen üç etkinlik ise, tercih edilme sırasına göre, hayvan besiciliği, tarım dersi programı ve yabancı dil öğretimi etkinlikleri olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetine, mesleki kıdemlerine, mezun oldukları öğretim programına, sınıflarında bulunan öğrenci sayılarına ve okulun bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik düzeyine göre anlamlı farklılık gösteren etkinlikler tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Serbest Zaman, Serbest Zaman Eğitimi, Serbest Zaman Etkinlikleri, Serbest Zaman Etkinlikleri Dersi, Rekreasyon This research is a descritive study which is a type of general screening to determine the views of teachers working in primary schools about using the course of free time activities, frequencies of using the activities in the course and whether or not teaching process by teachers are significantly different according to various variables.The phase of research has included 694 primary school teachers working in schools of primary education connected to National Education in 2011-2012 education and academic year, in Ağrı.The sample of research has included 300 primary school teachers working in 20 schools who were chosen with disproportionate random sampling method.In this research, a scale of assessment of course of free time activities developed by the researcher to determine the views of teachers about the course of free time activities has been used. Furthermore, personal information form has been applied with a view to gather information about primary school teachers.Statistical analysis have been accomplished by using Chi-Square Test and correlation coefficient, p<0.05 which is the lowest level of significance and p<0.01 which is the highest level of significance have been received. According to the investigation result, the three activities that prefered by teachers at most in the Free Time Activities Lessons are, in order of priorities, reading activities, listening activities and game activities. On the other hand, at least preferred activities are specified as, in order of priorities, stockbreeding, cultivation lesson programs and foreign language learning. The activities that show meaningful discrepancy are determined according to teacher?s gender, proffessional experience, curriculum that they graduated, the student number in their classes and socio-economic situation of their school?s region.Key Words: Free Time, Free Time Education, Free Time Activities, Free Time Activities Lesson, Recreation.
Collections