Modüler aritmetik öğretimine alternatif bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı orta öğretim öğrencilerinin modüler aritmetik ve özellikleri konusundaki daha önce belirlenmiş olan öğrenme güçlüklerini alternatif yaklaşım ile gidermektir.Araştırmanın örneklemini Gümüşhacıköy Anadolu Lisesi?nde öğrenim gören 60 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, modüler aritmetik konusu kazanımları ve kullanılan kavramlar için ? kazanım ve kavram değerlendirme testleri? ile mülakatlardan elde edilmiştir.Elde edilen verileri analiz etmek için yüzde ve frekans kullanılmıştır. Ayrıca yapılan mülakatların verileri betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Verilerin analiz edilmesiyle daha önceden belirlenmiş olan, öğrencilerin üslü ifadelerde işlem yapma, kalan sınıfları ve denklik sınıfları kavramlarını anlama, ?mod m? ifadesini kullanma, takvim ve saat hesaplama kazanımlarında yaşadıkları öğrenme güçlüklerinin giderilebildiği; negatif tam sayılarla bölme algoritmasında yaşadıkları öğrenme güçlüklerinin giderilemediği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Matematik öğretimi, modüler aritmetik, öğrenme güçlüğü,alternatif yaklaşım The Purpose of this study is to eliminate the learning difficulties of secondary school students in the concept of modular arithmetic and its characteristics with the help of the alternative approach. The sample of this study is 60 ninth grade students in Gümüşhacıköy Anatolian High School. Study was conducted in spring semester of 2011-2012 education year. The data for this study were collected through interviews and ?objectives and concepts assessment tests?. For the analyzing of data, frequency and percentage were used. In addition, data of interviews were analyzed by descriptive analysis. The Results of this study showed that while learning difficulties of students were solved in the concept of solving problem with exponential numbers, understanding concept of remaining and equivalence classes, using the expression of 'mod m', and calculating calendar and time; dividing with negative integers algorithm was not eliminated.Key Words: Math teaching, modular arithmetic, learning difficulty, alternative approach
Collections