Fatih Erdoğan`ın eserlerinin eğitsel değerler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, çocuk edebiyatının önemli simalarından Fatih Erdoğan'ın çocuk edebiyatı ile ilgili görüşlerini tespit etmek, eserlerindeki eğitim ve çocuk değerlerine ilişkin unsurları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli esas alınarak yapılan çalışmanın kapsamını, Erdoğan'ın 6 ila 14 yaş arasında bulunan çocuklar için yazdığı kitaplar ve kaleme aldığı araştırma inceleme metinleri oluşturmuştur. Verilerin toplanması sırasında Fatih Erdoğan'ın kitapları onun kurucusu olduğu yayınevinden istenmiş, muhtelif dergi ve gazetelerde yazdığı yazılar ve hakkında söylenenler ise yazarın kütüphanesinden ve gazete arşivlerinden derlenmiştir. Ayrıca çalışmaya veri zenginliği sağlamak açısından yazarla yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Toplanan veriler, çalışma nitel bir araştırma olduğu için içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Bu çözümleme çalışmaya konu olan eserlerin okunması, fişlenmesi, tasnif edilmesi şeklinde yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda ise, Türk çocuk edebiyatında yaptığı işler ve yazdığı yazılarla ses getiren Fatih Erdoğan'ın, çocuk edebiyatı ile ilgili pek çok noktada ufuk açıcı öneriler sunduğu, eserlerinde olumlu ve olumsuz olmak üzere pek çok değere yer verdiği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Çocuk edebiyatı, çocuk, değer, değerler eğitimi, Fatih Erdoğan This study wascarried out to determine Fatih Erdogan's views on children's literature, who is an importantfigure inchildren's literature, and to demonstratethe elements of education and child value in his works. The scopeof the studybased onscreening model of qualitative research approaches consists of the booksand research review texts by Erdogan for children in the 6 to 14 years of age. During the collection of the data FatihErdogan?s books were asked from his publishing house that was founded by him, his writngs and articles in various magazines and newspapers and the myths about him were obtained from his own library and newspaper archives. In addition, in order to providea wealth ofdata, semi-structured interview was conducted by the author. The data collected were analyzed by content analysis and by descriptive analysis methods as the study is a qualitative research. This analysis was done by reading, sorting out and classifying the works, the subject of study. As a result ofthe study, we have the conclusion that FatihErdogan who has an outstanding position in children's literature through his writings and works put forward resounding suggestions as to certain points of children?s literature, and put a lot of positive and negativevalues in hisworks.Key Words: Children?s literature, child, value, values education, Fatih Erdoğan
Collections