Fatih Projesi kapsamındaki LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları (Erzincan ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, 2010 yılında duyurulan FATİH projesi kapsamında dersliklere yerleştirilen LCD panel etkileşimli tahtalara yönelik olarak öğretmenlerin tutumları ve LCD panel etkileşimli tahtaların eğitimde kullanılmasıyla ilgili düşünceleri araştırılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı çalışmada veriler, 2012?2013 eğitim?öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır.Araştırma, Erzincan ilinde LCD panel etkileşimli tahta kurulumunun tamamlandığı ve öğretmenlere etkileşimli tahtayı kullanabilmek için gerekli eğitimin verildiği altı lisede yapılmıştır. Araştırmaya katılan tüm öğretmenlerden etkileşimli tahta tutum ölçeği ve açık uçlu sorular aracılığıyla veriler toplanmıştır. Tutum ölçeği ile toplanan verilerin analizinde maddelerin sıklık, ortalama ve standart sapma değerlerine bakılmıştır. Ayrıca Independent Samples t?testi ve One-Way ANOVA testi gibi istatistiksel testler uygulanmıştır. Açık uçlu sorular ile elde edilen verilerin analizinde kodlama yapılarak temalar elde edilmiş, yorumları ise betimsel olarak yapılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında, öğretmenlerin genel olarak LCD panel etkileşimli tahtanın kullanılmasına yönelik olumlu bir tutum sergiledikleri sonucu elde edilmiştir. LCD panel etkileşimli tahtayı daha fazla kullanan öğretmenlerin daha olumlu tutum sergiledikleri sonucu elde edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşları, hizmet süreleri, alanları ile tutumları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Etkileşimli Tahta, LCD Panel Etkileşimli Tahta, FATİH Projesi, Öğretmen Tutumları, Erzincan, MEB, Öğretmen The study investigated the attitudes of teachers about interactive whiteboards with LCD panel installed in classrooms within FATIH project announced in 2010 and examined opinions of teachers about using interactive whiteboards with LCD panel for education. In the study, screening method was used and the study was undertaken during the fall term of 2012-2013 academic year.The study was conducted at six high schools in Erzincan province in which installation of interactive whiteboards with LCD panel in classrooms was completed and the teachers of which received the training in order to use these whiteboards.The data were gathered using Attitude Scale for Interactive Whiteboard and open-ended questions. For the analysis of the data collected with the attitude scale items, frequency, mean and standard deviation values were examined. Also some statistical tests such as Independent Samples t-test and One-Way ANOVA were performed. In analyzing of the data collected through the open-ended questions, themes were obtained by encoding and their comments were carried out descriptively.As a result, it was found that teachers generally demonstrated a positive attitude for the use of interactive whiteboards with LCD panel. It was also found that teachers who more used interactive whiteboards with LCD panel showed higher positive attitudes. It was found out that there was no significant difference between teachers? genders, ages, service time, branches and their attitudes.KeyWords: Interactive Board, Interactive Board of LCD panel, FATIH Project, Teachers Attitudes, Erzincan, NEM, Teachers
Collections