Okul müdürleri ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin ilköğretim okullarında yürütülen proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karsılastıkları sorunlar (Kırıkkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıfta ya da sınıf dışı etkinliklerde, proje tabanlı öğrenme yöntemini kullanan ve projeler yaptırmaya çalışan öğretmenler ile destekleyici ve teşvik edici rolü olan müdürler, eğitim-öğretim sürecinde bir takım sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Yapılan çalışmada da; ilköğretim okullarında yürütülen proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karşılaşılan güçlükler konusunda müdürler ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin, söz konusu yöntemi uygulamaya yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır.Bu amaçla, fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, mezun olunan bölüme ve derslerinde proje tabanlı öğrenme yöntemini uygulayıp uygulamama durumlarına göre farklılık gösterip göstermediği, okul müdürlerinin görüşleri ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunup bulunmadığı, sorularına yanıt aranmıştır.Karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılan bu araştırmada araştırmacının geliştirdiği 30 maddeden ve 20 maddeden oluşan veri toplama araçları kullanılmıştır. Veri toplama araçları beşli Likert tipinde hazırlanmıştır.Araştırmanın evrenini Kırıkkale ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 56 okul müdürü ile 97 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılacağı düşünüldüğünden örneklem alınmamıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, manova ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesinde anlamlılık düzeyi ? =,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekildedir;1. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin, ?proje tabanlı öğrenme uygulamaları için bilgiye ulaşmada elektronik kaynakları etkin kullanmada bilgi altyapım yetersizdir?, ?okulda, öğrencilerin bilgiye ulaşmaları için kütüphane olanakları yetersizdir?, ?proje çalışmalarında, öğrencilerin, bir ürün ortaya koymaları, uygulamada zor olabilir? ve ?proje tabanlı öğrenme çalışmaları, öğrencilerin sınavlara (SBS, OKS, vb.) hazırlanmalarını olumsuz yönde etkiler? maddelerinden kaynaklanan sorunlara katılım düzeyleri en yüksektir.2. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin, ?öğrenci?, ?program?, ?fiziki çevre?, ve ?öğretmen? boyutlarında ilköğretim okullarında yürütülen proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karşılaşılan sorunlara katılma düzeyleri genel olarak ?orta? düzeyde çıkmıştır. Aynı şekilde okul müdürlerinin, ?program?, ?fiziki çevre? ve ?öğretmen? boyutlarında ilköğretim okullarında yürütülen proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karşılaşılan sorunlara katılma düzeyleri genel olarak ?orta? düzeyde çıkmıştır3. İlköğretim okulu müdürlerinin ?program?, ?fiziki çevre? ve ?öğretmen? boyutlarında, fen ve teknoloji öğretmenlerine göre proje tabanlı öğrenme uygulamalarında karşılaşılan sorunlara katılım düzeyleri anlamlı farkla daha yüksek çıkmıştır. In the classroom or activities out of the classroom, teachers using project based learning method and trying to do projects together with headmasters that have an encouraging role face with some problems during the education time. In this study; It is aimed at to determine the opinions of headmasters and science and technology teachers about facing problems while practising this method in the primary schools which follow project based learning method.With this purpose we tried to find out science and technology teachers' opinision view point of gender professional seniority, what school they got graduated on, and according to their practsing project based learning method or not and whether it changes position due to this, also if there is a significant difference between school headmasters and science and technology teachers.In this research compered type related scanning model and data collection tools developed by researcher were used. Dato collection tools were prepared in the five Likert type.The universe of the research is composed of 56 headmasters and 97 science and technology teachers that are working in primary schools in the city center of Kinkkale. Sampling was not taken because it was thought to reach all the universe.In the statistical analysis of the research frequency, percentage, arithmetic average, t-test, manova and onesided variance analysis were used. Level of significance was accepted a=,05 testing the differences. The datas that they had were solved at SPSS programmes.At this research some of the results are these;1) For the science and technolonogy teachers, ?for the project based learning practices their effectively background is not sufficient to use the electronic resources to reach the information?, ?in the school the library oppurtunities are not sufficient for students to reach the information?, ?in project workings, students may have hard times to do an experiment? and ?project based learning studies may have a negative effect on students while preparing for (SBS,OKS,etc.) exams.? Participation level is at the hightest point due to the problems resulted from these matters.2) The participation level of science and technology teachers to the project basedlearning practices applied in primary schools about ?student?, ?programme?, ?physical enviroment? and ?programme? dimensions are generally at ?medium? level. Exactly the same, the participation level of school headmasters to the project based learning practices applied in primary schools about ?teacher?, ?programme? and ?physical enviroment? dimensions are generally at ?medium? level.3) The participation level of primary school headmasters to the project basedlearning practices about ?programme?, ?physical enviroment? and ?teacher? dimensionsare higher than the science and technology teachers.
Collections