İlköğretim 6.7.8. sınıf müzik dersinde yer alan kazanımların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 6, 7 ve 8' inci sınıf müzik dersinde yer alan konuların öğrenciler tarafından ne ölçüde kazanıma dönüştürüldüğü incelenmiştir. Bu amaçla, Malatya ili merkezinde bulunan orta dereceli okullardan her sınıf için 90 öğrenciye 2008 müfredat programında yer alan her kazanım anket uygulama yöntemi ile sorulmuştur. Anketlerden elde edilen veriler SPSS veri analiz programında analiz edilmiş ve elde edilen bulgular grafikler yardımı ile yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, İstiklal Marşımızın söylenmesi, hız ve gürlük basamaklarının tanımlanması, hece bağı, ölçü kavramı, müziksel terimleri içeren konuların yeterli seviyede kazanıma dönüşmediği ve temel müzik bilgilerine yönelik konularda öğrencilerin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Yine programda yer alan, geleneksel müziklerimize ait konuların kazanıma dönüşümünde de büyük eksikler yaşandığı yapılan araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır. Müzik derslerinde ölçme ve değerlendirmenin daha özenle yapılması gerektiği, müfredatta yer alan konuların teori ile sınırlandırılmayıp, uygulama ile desteklenmesi yolu ile kazanıma dönüşmesinin sağlanması da çalışma sonucunda önerilmiştir. In this study, the extent of the permanent skills achieved by the 6th, 7th and 8 th grade students in primary education has been measured after receiving the topics of the music courses in curriculum. For this purpose, 90 students per each classroom in the citadel of Malatya were received questionaires for every permanent skill contained in the curriculum of 2008.The data obtained had been analysed by using spss data analysing software and the resulting information had been evaluated and interpreted by using graphical models. In the resulted informaton, it seems that topics including the singing of the song of independence (the national anthem of Turkey), describing of the gradual levels of speed and intensity (loudness), using of tie, concept of measure and knowledge of musical terms couldn?t be transferred into permanent skills and the students are insufficient in the topics related to essential level musical knowledge. It also appears that there are also great deficiencies in transferring the curriculum?s topics related to traditional musics into permanent skills.The results of this study suggests in itself that measuring and assesment should be done with greater care and the topics contained in the curriculum shouldn?t be restricted only with theory and they should be transferred into permanent skills by using supportive practical methods.
Collections