Yenilenen ilköğretim programlarına (1-5. sınıf) ilköğretim okulu yöneticilerinin bakış açıları ve algılama düzeyleri (Kırıkkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Kırıkkale ili merkez ilköğretim okullarındaki yöneticilerin yenilenen ilköğretim programlarına bakış açıları ve algılama düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında 90 ilköğretim okulu yöneticisi bulunmaktadır.Araştırmacı tarafından Kırıkkale il merkezi sınırları içinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilere uygulanmak üzere; kişisel özellikleri belirlemeye yönelik 6 maddeden oluşan kişisel bilgi formu ve yenilenen ilköğretim programlarına bakış açısı ve algılama düzeyini ölçmeye yönelik 26 maddeden oluşan veri toplama aracı geliştirilmiştir. Maddeler içeriklerine göre dört alt boyutta sınıflandırılmıştır. Her bir maddenin karşısında ölçülmek istenen önermenin sıklığını belirlemek üzere beşli likert tipi seçenekler verilmiştir.Toplanan veriler SPSS 15.0 programına girilmiş ve bu program aracılığıyla çözümlenmiştir. İlköğretim okulu yöneticilerinin yenilenen ilköğretim programlarına bakış açıları ve algılama düzeyleri frekans, yüzde ve ortalama hesaplanarak incelenmiştir. Tek yönlü varyans analizi ile mesleki kıdem ve mezun olunan okul değişkenlerine göre farklılık olup olmadığı incelenmiş, fark çıkan gruplar için scheffe testi uygulanmıştır. İlköğretim okulu yöneticilerinin yöneticilik eğitimleri durumlarına göre incelenmesi ise t testi ile yapılmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgular; veri toplama aracında yer alan tüm maddelere göre bir değerlendirme yapıldığında, çalışma grubunda yer alan ilköğretim okulu yöneticilerinin yenilenen ilköğretim programları ile ilgili algılama düzeylerinin yüksek, bakış açılarının ise olumlu olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır:1.İlköğretim okulu yöneticileri yenilenen ilköğretim programlarına ?planlama ve hazırlık? boyutunda olumsuz bakış açısı ve yüksek algılama düzeyine sahiptirler. Yöneticiler programın başarıya ulaşmasında okul ortamları, sınıf mevcutları, öğretmenlere uygulanan tanıtım eğitimleri konularında tamamen olumsuz bakış açılarına sahip; programın temel felsefesini oluşturan yapılandırmacı yaklaşım ve programda yer alan yeni kavramlar hakkında ise büyük ölçüde algılama düzeyine sahiptirler.2.İlköğretim okulu yöneticileri yenilenen ilköğretim programlarına ?uygulama ve içerik? boyutunda olumlu bakış açısı ve yüksek algılama düzeyine sahiptirler. İlköğretim okulu yöneticileri yenilenen ilköğretim programlarında ?hedef-davranış? ifadesi yerine ?kazanım? ifadesinin kullanımı, öğretmen kılavuz kitaplarının işlevselliği, öğrenme-öğretme süreçlerinin etkinlik temelli, ayrıntılı ve somutlaştırılmış oluşu, becerilere ağırlık verilmesi konularında büyük ölçüde olumlu bakış açısına sahipken, tematik yaklaşımın oluşturulması konusunda ise biraz olumlu bakış açısına sahiptirler. İlkokuma ve yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı konularında büyük ölçüde algılama düzeyine sahiptirler. Ayrıca ilköğretim okulu yöneticileri programın değişen yönleri ile ilgili olarak da öğretmenlerine büyük ölçüde etkili rehberlik yapmaktadırlar.3.İlköğretim okulu yöneticileri yenilenen ilköğretim programlarında ?ölçme ve değerlendirme? boyutunda olumlu bakış açısına sahiplerken, algılama düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. İlköğretim okulu yöneticileri sürece yönelik ölçme değerlendirme uygulamalarına genellikle olumlu bakmakta; ölçme değerlendirmenin hazırlanışı ve uygulanışı konusunda çok az algılama düzeyine sahip olmaktadırlar.4.İlköğretim okulu yöneticileri yenilenen ilköğretim programlarına ?genel değerlendirme? boyutunda olumlu bakış açısı ve yüksek algılama düzeyine sahiptirler. İlköğretim okulu yöneticileri programların değişmesinin yerindeliği ve başarılı olacağı konularına büyük ölçüde olumlu bakmaktadırlar. Fakat bunun yanında ilköğretim okulu yöneticileri yenilenen programlarla ilgili olarak veli bilgilendirici toplantılarını biraz yeterli görmektedirler. Ayrıca yöneticiler yatay ve dikey doğrultuda programlarla ilgili büyük ölçüde algılama düzeyine sahiptirler.5.İlköğretim okulu yöneticilerinin yenilenen ilköğretim programına bakış açıları ve algılama düzeyleri mesleki kıdemlerine göre ?planlama ve hazırlık? boyutunda farklılaşmamakta, ?uygulama ve içerik? boyutunda farklılaşmakta, ?ölçme ve değerlendirme? boyutunda farklılaşmamakta ve ?programın genel değerlendirilmesi? boyutunda farklılaşmaktadır.6.İlköğretim okulu yöneticilerinin yenilenen ilköğretim programlarına bakış açıları ve algılama düzeyleri eğitim (mezun oldukları okul) durumlarına göre ?planlama ve hazırlık? boyutunda, ?uygulama ve içerik? boyutunda ve ?programın genel değerlendirilmesi? boyutunda farklılaşmakta; ?ölçme ve değerlendirme? boyutunda ise farklılaşmamaktadır.7.İlköğretim okulu yöneticilerinin yenilenen ilköğretim programına bakış açıları ve algılama düzeyleri yöneticilik eğitimleri durumlarına göre ?planlama ve hazırlık? boyutunda farklılaşmamakta; ?uygulama ve içerik? boyutunda, ?ölçme ve değerlendirme? boyutunda ve ?programın genel değerlendirilmesi? boyutunda ise farklılaşmaktadır. This survey has been done to determine the perceptual level and the point of view of primary school mangers in Kırıkkale city center to renovating primary education programmes. The research group of the survey is composed of the primary school managers who works in Kırıkkale city center. There are 90 primary school mangers in the survey scope.The data collecting tool has been developed by the researcher intended to implemet to the primary school managers who work in Kırıkkale city center make for determening charachteristics composed of 6 items info form and make for to determine the perceptual level and the point of view to renovating primary education programmes composed of 26 items. Items have been classified four sub-dimensions. Fivefold likert type choices have been given fort he purpose of measuring the frequency of offering.The collected data have been analysed via SPSS 15.0. The perceptual level and point of view to renovating primary education programmes have been evaluated in three level calculating frequeny, percentage and mean. With one way variance analyze length of service and graduated school has been analysed according to variables and fort he differntiating groups sheffe test has been applied. The condition of primary school mangers to their management education is analysed via t test.When there has been made an evaluation according to all the items in data collecting tool the findings has shown that the perceptual level of primary school managers is high and the point of view is positivie to the renovating primary educaiton programmes. However, in the survey generally these findings have been figured out.1.Primary school managers have high perceptual level in the dimension of ?planning and preparation? to renovating primary education programmes. Administrators of the program's success in the school environment, class size, teachers applied to the promotion of education about the negative aspects have completely; constitutes the basic philosophy of the program in the program and the constructivist approach is largely about the new concepts have the perception level.2.Primary school managers have high perceptual level and positive aproach to renovating primay education programmes in the dimension of ?application and content?. Elementary school administrators renewed primary school programs `target behavior` statement instead of `acquisition statement` The use of the teacher guide books functionality, the learning-teaching processes based activities, detailed and concrete create customized, skills, particular emphasis in the field largely positive perspective has, while thematic approach to the establishment of is about to have some positive aspects. And writing in the voice-based teaching method first reading sentence and adjacent to the level of perception dramatically curved posts have issues. In addition, the program manager of primary schools in relation to the changing aspects of the teachers are highly effective guide.3.When the primary school manegers have positive aproach to renovating primary education high school in the dimension of ?testing and evaluation?, it is seen that their perceptual level is low. Elementary school administrators for the measurement process to look largely positive assessment practices; assessment preparation and implementation of metering on the subject has very little to the level of perception.4.Primary school mangers have high perceptual level and positive aproach to renovating primay education programmes in the dimension of ?general evaluation?. Elementary school administrators and timeliness of programs that changes will be successful largely positive look at the issues. But the primary school as well as a renewed program managers regarding informational meetings some parents are sufficient. In addition, horizontal and vertical line managers about the program have largely perception level.5.Primary school mangers? perceptual level and aproach to renovating primay education programmes in the dimensions of ?planning and preparation?, ?applicaiton and content?, ?testing and evaluation? and ?general evaluation? are differentiating according to their lenght of service.6.Primary school mangers? perceptual level and aproach to renovating primay education programmes in the dimensions of ?planning and preparation?, ?applicaiton and content?, ?testing and evaluation? and ?general evaluation? are differentiating according to their graduation.7.Primary school mangers? perceptual level and aproach to renovating primay education programmes in the dimensions of ?planning and preparation?, ?applicaiton and content?, ?testing and evaluation? and ?general evaluation? are differentiating according to management education status.
Collections