Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili kavramlarla birlikte incelenmiştir. Politik pazarlamada pazarlama karması olan ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konuları anlatılmıştır. Yönetim, üretim, finansman, ar-ge fonksiyonlarından bahsedilmiştir. Politik pazarlamanın psikoloji, davranış bilimleri, sosyoloji, yönetim ve organizasyon, tarih, hukuk, istatistik bilimleriyle ilişkisinden bahsedilmiştir. Politik pazarlamayla ilgili olan propaganda konusu anlatılmıştır. Politik pazarlama çalışmaları, adayların seçmenlere tanıtılması için yürütülmektedir. Seçimlere giren siyasi partiler seçmenlerin algılarını etkilemek için çeşitli yöntemler kullanmaktadırlar. Konuşmalar yapılır, gazeteler, bildiriler, afişler dağıtılır, seçmenlerle yüzyüze görüşmeler yapılır. Adayın avantajlı olduğu noktalar anlatılır. Rakiplerin dezavantajlı olduğu durumlar gündeme getirilir. Bunların yanında birçok propaganda teknikleri mevcuttur. Bu teknikler kullanılarak toplumda istenilen görüş oluşturulmaya çalışılır. Politik pazarlama faaliyetlerinde önemli bir konu seçmenlere ulaşmaktır. Çünkü seçmenler, gündemde fazlaca gördükleri adaya daha çok ilgi göstermektedirler. Bundan dolayı siyasi adaylar halkın karşısına ne kadar çok çıkarlarsa o kadar avantajlı olurlar.Politik pazarlama konusu ve medya?siyaset ilişkisi konusu ayrı ayrı incelenebilir. Bu çalışmada politik pazarlama ve medya?siyaset ilişkisi konularının ikisi bir arada sunulmaktadır. Politik pazarlama çabaları kitlelere ulaştırılabildiği zaman değer kazanır. Kitlelere ulaşmanın en kolay ve en etkili yolu artık kitle iletişim araçları kullanmaktır. Yani bu yol medya işletmelerinden geçer. Medya işletmelerinin siyasete etkileri çeşitlidir. Bu etki bir hedefe yönelik olarak taraflı ya da tarafsız olabilmektedir. Eğer belirli hedefe yönelik taraflı bir etki sağlanmak isteniyorsa, bu hedefe ulaşmak için planlı çabalar gerçekleştirmek gerekir. Basit çabalarla yetinmeyen ve profesyonel çalışan siyasilerin yapacağı iş politik pazarlama işi ya da siyasi iletişim yöntemleri kullanmak olacaktır. Bu çalışmada politik pazarlama, propaganda, siyasi iletişim gibi kavramların işletmelere verdiği güçten bahsedilerek, işletmelerin ekonomik birim olmak dışındaki önemine dikkat çekilmiştir.Bu çalışmanın amacı, işletmelerin sadece ekonomik değer yaratan birimler olmadığını, işletmelerin sosyal ve siyasal hayata etkileri olan çok önemli birimler olduğunu anlatmaktır. Bu etkiyi anlatmak için medya işletmelerinden bahsedilmiştir. Medya işletmelerinin toplum yaşayışını şekillendiren bir unsur olduğu anlatılmıştır. Bu işletmelerin bu işi yapabilmesini sağlayan etken kitle iletişimdir. Hayat aslında iletişim ağlarından oluşan bir soyut kavramdır. Bu çalışmada kitle iletişimin medya işletmelerine sağladığı imkanlar ve medya işletmelerinin siyasal konjonktüre etkileri konularına odaklanılması amaçlanmıştır.Bu tezde; daha önce yapılmış olan laboratuar deneyleri, kanıtlanmış bilimsel bulgular, genel kabul gören bilimsel veriler kullanılarak medya işletmelerinin siyasal alandaki etkileri anlatılmaya çalışılmıştır. Bu yöntem, subjektif yorumlardan uzak, objektif bilgi sunmak amacıyla seçilmiştir. In this study, the political marketing and the effects of media companies on the politics subjects are told and it is tried to verify that the media companies are the enterprises which manipulate the politics. Contents of political marketing attempts has been researhed with corresponding concepts. Marketing mix which consists of product, price, place and promotion of political marketing is explained. Management, production, finance and R&D(researh and development) functions are refered. It is mentioned about the relation between political marketing and psychology, behavioral sciences, sociology, management and organisation, history, law, statistics. The subject of propaganda which is connected to political marketing is told. Political marketing attempts are used for introducing the candidates to the voters. The political parties which are prepared for the elections use various methods in order to effect the perceptions of voters. Conversations are organized, newspapers and notices are distributed, face to face conversations are done. The points which candidate has advantages and the competitors has disadvantages are expressed. In addition, there are many more propaganda techniques. The wished opinion is tried to compose among the society by using those techniques. An important matter of political management is reaching to the voters. Because the voters are more interested with the candidates who are seen more on the journal. Due to this, political canditetes will have more chance if they are seen more.The subjects of political marketing and relation of media ? politics can be researched seperately. You are reading the political marketing and the relation of media ? politics subjects all in one in this study. Political marketing attempts gain value if they can be transmitted to the mass. The easiest and the most effective way of reaching to the mass is using the mass communication instruments. This means, this way passes through the media firms. Media companies? effects on politics are various. These effects may be partial or impartial towards an aim. If it is wished to provide a partial effect towards an aim, planned attempts are needed in order to reach to that target. A professional politician who does not settle for simple efforts must use political marketing or political communication methods.In this study, it is told about the power that the political marketing, propaganda and political communication attempts give to the enterprises and it is point out that enterprises are more than economical units.Purpose of the study is to explain that enterprises are not only for making economic values, and they are also very important units that effect the social and political life. In order to explain this, i have told about the media companies. I have told media companies are the elements that shape the social life. The factor which provide those firms to do those works is mass communication. The life is indeed a descrete means that consists of the communication networks. In this study, it is aimed to focus on the following subjects; the properties which mass cummication provides to the media firms and the effects of media firms on the political conjuncture.In this thesis, it is tried to explain the effects of media enterprises on the political statement by using former laboratory experiments, verified scientific knowledges and generally accepted scientific datas. This method is chosen to offer objective knowledge without any subjective opinion.
Collections