İlköğretim 2. kademe beden eğitimi ders programının değerlendirilmesine ilişkin beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 2. Kademe Beden Eğitimi Ders Programının Değerlendirilmesine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin GörüşleriBu araştırmanın amacı; 2006?2007 öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan yeni ilköğretim 2. kademe beden eğitimi dersi öğretim programının genel amaçları, kazanımları, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirmeye ilişkin uygulanabilirlik düzeyinin beden eğitimi öğretmen görüşleri ışığında değerlendirmektir. Ayrıca programı uygulayan beden eğitimi öğretmenlerinin demografik değişkenlerle uygulanabilirlik düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır.Araştırma betimsel tarama (survey) modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle, İlköğretim 2. Beden Eğitimi Öğretim Programı'nın uygulanabilirlik düzeyini belirlemek için veri toplama aracı olarak 39 soru içeren anket formu oluşturulmuştur. Anket dört alt boyuttan (programının genel amaçları, kazanımlar, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) oluşmuştur. Araştırmanın evrenini 2008?2009 öğretim yılında Ankara ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 615 beden eğitimi öğretmeni, örneklemini ise evrenden tesadüfi olarak seçilen 248 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Ölçeğin uygulanması sonucu elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik (frekans-yüzde-ortalama-standart sapma), Levene's Testi, Kolmogorov-Smirnov (K-S) Testi, Bağımsız Gruplarda T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD testi kullanılarak çözümlenmiştir. İstatistiksel hesaplamalarda anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda; 2. kademe Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı'nın uygulanabilirlik düzeyi öğretmenler açısından; programının genel amaçları, kazanımlar, öğrenme-öğretme süreci alt boyutlarında ?kısmen? ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında ?az? olarak görülmektedir. Beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim 2. kademe beden eğitimi programındaki genel amaçları, kazanımları, öğrenme-öğretme süreci, ölçme-değerlendirme boyutları ve toplam uygulanabilirlik düzeylerinin cinsiyet, kıdem, donanım ve spor salonu bulunup bulunmama açılarından bakıldığında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf mevcudu ve hizmet içi eğitime katılma düzeylerine göre ölçek alt boyutları ve toplamında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Beden Eğitimi, Program değerlendirme, Öğretmen görüşleri, İlköğretim programı, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı Views of Physical Education Teachers related with Evaluation of Primary School 2nd Stage Physical Education Course ScheduleThe aim of this study is to evaluate general aims, attainments, applicability level related with learning-teaching process and measurement-evaluation of 2nd stage physical education course teaching program started to be implemented in the whole country in 2006?2007 education year in the light of views of physical education teachers. Moreover, it also reveals whether or not applicability level of physical education teachers implementing the program differs according to demographic variables.The research was performed by using descriptive survey model. For this reason, a questionnaire form composed of 39 questions was created as a data gathering tool in order to determine applicability level of Primary School 2nd Stage Physical Education Teaching Program. The questionnaire contains four sub dimensions (general aims of the program, attainments, learning-teaching process and measurement-evaluation). The universe of the research is composed of 615 physical education teachers working in primary schools dependent to the Ministry of Education in Ankara province center districts in 2008?2009 education year, and its sample is composed of 248 physical education teachers randomly selected from the universe. SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences) package program was exploited for analysis of the data gathered, data obtained as a result of implementation of the scale was analyzed by using descriptive statistics (frequency-percentage-average-standard deviation), Levene?s Test, Kolmogorov-Smirnov (K-S) Test, T-test in Independent groups, One Dimensional Variance Analysis and LSD test. Level of significance was determined as 0.05 in statistical calculations.As a result of the research, applicability level of the second stage Physical Education Teaching Program is found ?partially? in sub dimensions of general aims of the program, attainments, learning-teaching process and as ?rarely? in ?measurement-evaluation sub dimensions in terms of teachers. When general aims of the program, attainments, learning-teaching process and measurement-evaluation dimensions of physical education teachers in the new primary school 2nd stage physical education program and total applicability level were examined in terms of gender, seniority, equipment and existence of sports halls, it was concluded that there is no significant difference. Significant differences in scale sub dimensions and in its whole were determined according to class size and level of participation in in-service training.Key words: Physical Education, Program evaluation, Teacher?s views, Primary School program, Physical Education Course Teaching Program
Collections