Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği
dc.contributor.advisor | Arpacık, Ömer | |
dc.contributor.author | Kurt, Selçuk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:00:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:00:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56245 | |
dc.description.abstract | Amaç: Erzurum ilinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı FATİH Projesi donanım kurulumu yapılan okullarda görev yapan, ortaokul ve lise öğretmenlerinin EBA ders kullanım durumları tespit edilip ve bu kullanım durumlarını etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.Yöntem: Karma araştırma desenlerinden açıklayıcı ardışık desen yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu, birinci araştırma sorusu için Erzurum il merkezinde okullarda görev yapan 521 öğretmen ve ikinci araştırma sorusu için bu öğretmenler arasından seçilen 22 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan `Öğretmen EBA Ders Kullanım Bilgi Formu` ve yarı yapılandırılmış `Öğretmen Görüşme Formu` kullanılmıştır.Bulgular: EBA ders kullanım verilerinin çok düşük olduğu belirlenmiştir. EBA ders kullanımında erkek ve kadın öğretmenler arasında belirgin bir farkın olmadığı görülmüştür. Soru oluşturma ve ileti gönderme özelliğini en aktif kullanan branşın EBA derste içerik bulunmamasına rağmen Bilişim Teknolojileri olduğu saptanmıştır. Çalışma gönderme, sınav oluşturma ve paylaşım yapma ise branşlar arasında belirgin bir fakın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlikte geçirilen süreye göre EBA ders kullanımları arasında belirgin bir fark görülmese de hizmet yılı 6-10 yıl arasında olan öğretmenlerin kullanım yüzdelerinin daha yüksek olduğu söylenebilir. EBA dersin kullanımını etkileyen faktörlerin ise; her branşla ilgili içeriğin bulunmaması, içeriklerin yetersiz ve müfredatla uyumlu olmaması, alt yapıdaki sıkıntılar, öğretmenlerin teknoloji okuryazarlık düzeylerinin düşük olması, aldıkları hizmet içi eğitimlerin sürelerinin kısa ve verimsiz olması, her öğrencinin bilgisayar ve internet erişiminin olmaması olarak belirlenmiştir. Sonuç: EBA derste içerik ve işlevsellik bakımından yeni güncellemelerin yapılması, öğretmenlere verilen hizmet içi eğitimlerin kalitesinin artırılması, öğrencilerin ve velilerin EBA ders hakkında bilgilendirilmesi, içeriklerin bütün branşlar için yaygınlaştırılması kullanımının artmasına olumlu katkı yapacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Objective: The use of the Education Informatics Network (EBA) class education system of secondary school and high school teachers working in the schools where the installation of infrastructure and hardware of FATİH Project of Erzurum Ministry of National Education were completed was determined and the factors affecting this usage were determined.Method: The descriptive sequential design method was used among the mixed research designs. The study group consisted of 521 teachers working in schools where the FATİH Project was established in Erzurum city center for the first research question and 22 teachers selected among these teachers for the second research question. `The Teachers' Usage of EBA Course Statistics Form` and semi-structured `Teacher Interview Form` were used.Result: It was determined that the usage rate of EBA Course features (sending work, generating questions, creating exams, sharing, sending messages) was very low. There was no evident difference between male and female teachers in terms of use. IT teachers was found to be The most active branch in the use of EBA Course features, although there was no content for them in the EBA Course. According to the time spent in teaching, the most active branch was found to be the teachers with 6-10 years of experience in teaching. As a result of the interviews, it was determined that the factors affecting the active use of the EBA Course are; the lack of content related to each branch, insufficient and incompatible content with the curriculum, teachers' inability to give up the old habits, problems in the infrastructure, teachers' low levels of technology literacy.Conclusion: Teachers' not seeing EBA course teaching management system as a part of teaching activities affected the usage rate negatively. It is considered that making new updates in terms of content and functionality in the EBA course system, increasing the duration and improving the quality of in-service trainings given to teachers, especially informing students and their parents about the EBA course, providing technological literacy and content development trainings to teachers will contribute positively to the use of the EBA course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği | |
dc.title.alternative | Determination of the factors affecting the levels of teachers' usage of Learning Management System: The Example of Erzurum province education ınformation network | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309873 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600557 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |