TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1121
-
6. sınıf fen bilimleri dersi kapsamında REACT stratejisi ve 5E modeline dayalı öğretim materyali tasarlama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı altıncı sınıf fen bilimleri dersi 'Vücudumuzdaki Sistemler'ünitesinde yer alan 'Denetleyici ve Düzenleyici Sistemler' ile 'Duyu Organları' konularınınöğretiminde ... -
Ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir.Yöntem: Ev ödevi yönetim becerilerini etkileyen değişkenleri betimsel olarak inceleyen bu araştırmada ... -
Türkiye'deki tasarım temelli öğrenme çalışmalarının meta-sentezi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmada, mühendislik tasarım süreçlerinin kullanıldığı tasarım temelli öğrenme (TTÖ) üzerine Türkiye'de gerçekleştirilen çalışmaların meta-sentezini yapmak amaçlanmıştır.Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Fen bilimleri eğitiminde kullanılan bilim tarihi temelli çalışmaların meta-sentez ile incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)DAmaç: Çalışmanın amacı fen eğitiminde bilim tarihi temelli çalışmaların genel görüntüsünü meta-sentez yöntemiyle ortaya koymaktır.Yöntem: Çalışmanın yöntemi meta-sentez yöntemidir. Belirlenen anahtar kelimelerle YÖK Ulusal ... -
Tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunun öğrenilmesi üzerine modellemenin entegre edildiği okuma-yazma ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu çalışmanın amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının, tanecikler arası zayıf etkileşmeler konusunda akademik başarıları, kavramsal anlama düzeyleri, derse karşı motivasyonları ve modelleme becerileri bakımından ... -
Öğretmenlik mesleğine ilişkin imajın öğretmenler ve okul yöneticileri açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmada, farklı eğitim kademelerinde (anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise) görev yapan öğretmenlerin mesleki imajının mevcut durumunun öğretmenler ve okul yöneticileri aracılığı ile tespit edilmesi ... -
Hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinlikler ile işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik tutumları ve motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Yöntem: ... -
Erzurum sanat ve mesleki eğitim kurslarında öğrenim görmekte olan üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu çalışma, Erzurum Sanat ve Mesleki Eğitim Kurslarında öğrenim gören üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik ilgi ve bakış açılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Nitel araştırma ... -
Ortaöğretimde yapılandırılmış müdahale programı ile kültür aktarımının sosyal değer edinimine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Araştırmanın amacı öğrencilerin sosyal değer algılarını çeşitli değişkenler açısından tespit etmek, uygulanan müdahale programıyla değer ediniminde kültür aktarımının etkisini tespit etmektir.Yöntem: Araştırmada karma ... -
Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerilerine sinema/video destekli psikolojik danışmanın etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, ortaokulda öğrenim görmekte olan öğrencilerin iletişimbecerilerine 6 oturumluk Sinema/Video Destekli Psikolojik Danışma'nın etkisiniincelemektir. Ayrıca öğrencilerin kişilerarası ilişkilerinde ... -
Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlüklerinin 10.sınıf coğrafya dersi çevre ve toplum ünitesindeki akademik başarıya etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlüklerinin 10. sınıf coğrafya dersi çevre ve toplum ünitesindeki akademik başarıya etkisini incelemek ve öğrenme günlüklerine ilişkin öğrenci görüşlerini ... -
Özel eğitim okulları ve kurumlarında yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğretmen yönetici ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Okul psikolojik danışmanlarının özel eğitime dair bilgi ve becerilerinin pozitif ve negatif taraflarının tespit edilerek, özel eğitim okullarında sürdürülen PDR uygulamalarıyla alakalı tespitlerde bulunarak PDR programlarının ... -
Uzaktan öğretimle sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerine etkisinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim yoluyla 6. sınıf sosyal bilgiler dersi `Yönetime Katılıyor` öğrenme alanında eğitici çizgi roman kullanımın öğrencilerin akademik başarıları, demokratik tutumları, bilgilerin ... -
Duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık arasında okul reddinin aracı rolünün incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-14)Amaç: Ortaokul ve lise öğrencilerinde duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık kavramları arasında okul reddinin aracı rolünü incelemek, buna ilişkin olarak doğrudan ve dolaylı ilişkileri analiz etmek ... -
Edebiyat eserlerini doğru değerlendirme problemi ve iki çağdaş düşünür I.A.Richards ve N.Hartmann
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-24) -
Sınıf yönetiminde anadili etkinliklerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06) -
Türkiye ve Almanya`daki lise coğrafya ders kitaplarının karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ülkemizde 2005 yılından itibaren liselerde uygulanmakta olan Coğrafya Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmış 9. sınıf coğrafya ders kitabı ile Almanya'da liselerde (Gymnasium) 9. sınıflarda okutulmakta ... -
Türev konusunda matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ?Matematiksel modelleme yönteminin on ikinci sınıf öğrencilerinin türev konusundaki genel türev başarılarına, matematiksel modelleme performanslarına ve öz-düzenleme becerilerine etkisi nedir? ve ?on ikinci ... -
2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan `müziksel algı ve bilgilenme` ile `müziksel yaratıcılık` öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durumun değerlendirmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2006 İlköğretim müzik dersi 6.sınıf öğretim programında yer alan ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının başarı düzeyleri ve bu iki öğrenme alanları arasındaki ... -
The evaluation of application process of major english teaching methods and techniques, applied by primary school teachers and the analysis of students` attitudes
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin İngilizce öğretim tekniklerine karşı sahip oldukları tutumları, bu teknikler karşısında ne hissettiklerini ve öğretmenlerinin bu teknikleri kullanım sıklığını tespit etmektir. ...