dc.contributor.advisor | Coşkun, Sena | |
dc.contributor.author | Coşgun Ovali, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T09:28:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T09:28:11Z | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.date.issued | 2021-04-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550844 | |
dc.description.abstract | Sürekli gelişerek yaygınlaşan iletişim teknolojileriyle özellikle de internetle birlikte bilgi, her yerde ulaşılabilecek bir niteliğe bürünmüştür. Söz konusu değişim, kuruluşlar için hedef kitleleriyle interaktif bir iletişim kurma gereksinimini doğurmuş; bu gereksinimi hızlı ve etkin bir biçimde karşılama ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Zira birer eğitim kurumu olan üniversiteler de bu değişimden etkilenmiştir. Üniversiteler; web siteleri üzerinden birçok veriyi gerçek ve potansiyel kitlelerine ulaştırırken kullanıcı da bu siteler aracılığıyla, üniversitelerle ilgili gereksinim duyduğu bilgilere doğru ve hızlı bir biçimde ulaşabilmektedir. Üniversitelerin akademik birimleri için de kurumsal web siteleri, rekabetin her geçen gün arttığı, teknolojik ilerlemenin hızla geliştiği günümüzde büyük önem taşımaktadır. Nitekim tasarım ilke ve kurallarına önem verilerek oluşturulan web siteleri, üniversitelerin ve akademik birimlerinin tanıtımında da etkin rol oynamaktadır. Çalışmanın kapsamı `sanat, tasarım ve estetik` alanında eğitim veren güzel sanatlar fakültelerinden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise Ege Bölgesi'ndeki `Güzel Sanatlar Fakülteleri` olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda Afyon Kocatepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi GSF, Dumlupınar Üniversitesi GSF, Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi (GSTMF), İzmir Demokrasi Üniversitesi GSF, İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi (GSTF), Manisa Celal Bayar Üniversitesi GSTMF, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum GSF ve Uşak Üniversitesi GSF olmak üzere sekiz devlet, bir vakıf olmak üzere toplam dokuz üniversite, web tasarım ilkeleri (yalınlık, tutarlılık, açıklık, denge, görsel hiyerarşi, vurgu, oran/orantı, uyum ve ritim) ve görsel özellikler bakımından incelenmiştir. Buna göre fakülte web sayfalarında `yalınlık, denge, görsel hiyerarşi, vurgu, oranı/orantı` tespit edilirken, `açıklık, tutarlılık, ritim ve uyum` ilkelerinin bazı üniversitelerde eksik olduğu tespit edilmiştir. Özellikle okunabilirlik açısından her sayfada görsel bütünlük (logo, menü, renk, ikon, yazı karakteri, punto vb.) sabit olmalıdır. Günümüzde üniversitelerarası rekabet ortamı da dikkate alındığında web sayfalarının etkin ve etkili kullanımı için web tasarım ilkelerine ve görsel özelliklerine önem verilmelidir. | |
dc.description.abstract | With the consistent advancement and prevalence of information technologies and especially with the widespread use of the Internet, information has become fully accessible far and wide. These changes necessitated organizations to establish interactive channels of communication with their target audiences, and to respond to such a demand as quickly and effectively as possible. Likewise, universities as educational organizations have been affected by these changes. While universities share information with their real and possible audiences through their web pages, many users can also use these web pages to obtain information they need about these institutions. Institutional web pages of individual academic units in universities are also crucial as competition grows and technologic advancement gains pace. Hence, websites that are created on the principles and rules of design play an active role in the publicity of universities and academic units. The scope of this research involves faculties of fine arts concentrating on `arts, design and aesthetics.` The sample group of this study consists of `Faculties of Fine Arts` located in the Aegean Region. Within this context, nine universities, eight of which being state universities and one foundation university, namely Afyon Kocatepe University Faculty of Fine Arts (GSF), Dokuz Eylül University GSF, Dumlupınar University GSF, Ege University Faculty of Fine Arts, Design and Architecture (GSTMF), İzmir Demokrasi University GSF, İzmir University of Economics Faculty of Fine Arts and Design (GSTF), Manisa Celal Bayar University GSTMF, Muğla Sıtkı Koçman University Bodrum GSF and Uşak University GSF were individually examined with the intent to propose solutions for higher efficiency on the bases of principles of web design (simplicity, consistency, clarity, balance, visual hierarchy, emphasis, ratio-proportion, harmony and rhythm) and visual features. According to this, while `simplicity, balance, visual hierarchy, emphasis, ratio/proportion` are determined on the faculty web pages, it has been determined that the principles of `clarity, consistency, rhythm and harmony` are lacking in some universities. Especially in terms of readability, visual integrity (logo, menu, color, icon, font, font, etc.) must be fixed on each page. Considering the competitive environment between universities today, importance should be given to web design principles and visual features for effective and effective use of web pages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar fakültelerinin web siteleri üzerine bir inceleme: Ege Bölgesi üniversiteleri örneği | |
dc.title.alternative | A study on the web sites of fine arts faculties: The case of universities in the Aegean Region | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-13 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 10302559 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 661914 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |