Malzeme bilgisi dersinin moodle açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sisteminde işlenişinin öğrenci üzerindeki etkinliğinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Uzunboylu, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Aydin, Doğan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-01T07:15:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-01T07:15:21Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550626 | |
dc.description.abstract | Ülkemizin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmesi için eğitim kalitesi arttırılmalıdır. Eğitimsel bilginin iletişim organları ile örneğin; Radyo, televizyon, bilgisayar, Internet ve benzeri araçlarla elektronik olarak istenilen mekâna ulaştırılmasına uzaktan eğitim denilmektedir. Eğitim sisteminde ulaşılabilirliğin ve kalitenin arttırılabilmesi için uzaktan eğitim önemli bir unsurdur. Eğitim kalitesini arttırmanın yolu eğitim teknolojilerini kullanarak daha büyük kitlelere daha hızlı ve nitelikli eğitim vermekten geçmektedir. Günümüzde Uzaktan eğitimin, eğitim yöntemleri içinde birçok açıdan avantajlı bir yöntem olması, yer ve zamandan bağımsız yapılabilmesi dünyada olduğu gibi Türkiye' de de üniversiteleri bu konuda yoğun çalışmalar yapmaya sevk etmiştir. Türkiye' deki birçok üniversite, Uzaktan Eğitim Merkezleri kurmuş ve uzman ekipler oluşturarak çalışmalarını hızlandırmıştır.Uzaktan eğitimde günümüze kadar birçok iletişim aracı kullanılmıştır. Mektupla başlayan uzaktan eğitim metodu gelişen eğitim teknolojileri ile bugünkü halini almıştır. Günümüzde uzaktan eğitim en yaygın olarak web ortamında kullanılmaktadır. Uzaktan eğitime hizmet eden teknolojik eğitim araçlarından birisi de bu araştırmada kullanılan Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemidir. Moodle, herkes tarafından kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır.Çalışmada mesleki eğitimin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle Malzeme Bilgisi eğitimi ders olarak seçilmiş ve eğitim ortamı hazırlanmıştır. Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemini kullanan öğrencilerin ÖYS hakkındaki görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir ve 13 hafta süren ders aşamasından sonra uygulanan anketle öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen istatistikler ve yorumları çalışmanın son bölümünde verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The quality of education has to be improved for our country reach to grade of contemporary countries. That with communication tools, for example; Radio, television, computer, Internet etc., educational information is be arrived to desired space electronically call distance education. Distance education is important factor to increase quality and efficiency of the education system. The main of improving the quality of education will be to provide high quality and faster training to wide audiences using new technologies. Since distance education has become one of the most advantageous methods of education and can be used independent from time and place today, most universities are encouraged to do more research on the topic in Turkey as well as in the world. Many universities in Turkey have established Distance Education Centers and trained expert teams to accelerate their studies.Since many communication tools has been used in distance education. Distance education had begun with letter has been arrived to current state of it with information technologies. Nowadays distance education is be used the most commonly on the internet. One of the technological educational devices serving to Distance Education is the open source Moodle learning management system which had been used in this search. Moodle is online course management system which can be used by anyone. the most important feature of it is using very easily.In this practice, purpose is to give the vocational retraining via distance education. Therefore the material science education was chosen as course and educational environment had been prepared. To find out the opinions of students using the open source Moodle learning management system had been aimed and students opinions was taken through applied questionnaire after course phase lasted for 13 weeks. As a result, obtained statistics and their comments have been given in the last part of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Malzeme bilgisi dersinin moodle açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sisteminde işlenişinin öğrenci üzerindeki etkinliğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessing the effect of teaching material science course in moodle open-source learning management upon students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.identifier.yokid | 410785 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292793 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |