Girişimcilik potansiyeli ile etik algı arasındaki ilişki: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değer yaratma faaliyetleri bütünü olarak ifade edilen girişimcilik, ekonomik, sosyal ve siyasal yönden büyük önem taşımaktadır. Yeni bir iş kurmak (risk almak) daha çok bireysel bir karar olduğundan girişimciliğin incelenmesinde bireysel nitelikler büyük öneme sahiptir. Bu doğrultuda girişimci kişilerin sahip olduğu etik algı dikkate alınması gereken önemli bir konudur. Bu çalışmanın amacı, girişimcilik potansiyeli ile etik algı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Girişimciliğin etik yönünden ele alındığı bu çalışmada girişimci ahlakı kavramının öneminin vurgulanması ve potansiyel girişimci olarak kabul edilen öğrencilerin etik değerleri ve buna etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu bünyesinde lisans eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada demografik özelliklerden sadece ikamet yeri ve iş deneyimi ile girişimcilik potansiyeli arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Etik algı demografik özelliklere göre herhangi bir farklılık göstermemiştir. Araştırma sonuçlarına göre, etik algı boyutlarından şirket içi ilişkiler, müşterilerle ilişkiler, görevle ilgili sorumluluklar ve meslektaşlarla ilişkiler ile girişimcilik potansiyeli arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Giri?imcilik, Etik, Giri?imcilik Potansiyeli, Etik Algı, Giri?imci Etiği Entrepreneurship expressed as a set of value creation activities which are great economical, social and political importance. Establishing a new business (take risks) is a more individual decision so, individual qualities have great importance to examine entrepreneurship. Therefore ethical perception that entrepreneur has, is important issue to be considered. Purpose of this study was to determine the relationship between ethical perception and entrepreneurial potential. İn this research, the concept discussed in terms of ethical entrepreneurship, entrepreneur and emphousising the importance of entrepreneurial potantial ethics and ethical values in students who are considered to be potential entrepreneurs and aimed to determine the factors that influence them. The research population consists of undergraduate students with at Akçakoca School of Tourism and Hotel Management. Quantitative research methods was used and the data were obtained by questionnains techique in this research demographic features of the place of residence and work experionce a significant difference was found with the untrepreneurial potential. According to demographic charecteristics showed no difference in the perception of ethics. According to research, the ethical dimensions of perception internal relations, customer relations, relationships with colleagues and task related of responsibilities and turned out to be a positive correlation between entrepreneurship potential.Key Words: Entrepreneurship, Ethics, Entrepreneurial Potential, Ethics Perception, Entrepreneur Ethics
Collections