Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşaroğlu, Hasan
dc.contributor.authorDülger, Ayşe
dc.date.accessioned2021-04-29T08:43:19Z
dc.date.available2021-04-29T08:43:19Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/549657
dc.description.abstractEğitim, insan var olduğundan beri ihtiyaç duyulan ve her dönemde farklıuygulamaları ile formdan forma giren bir olgudur. Eğitimin insanlık tarihi kadar geçmişivardır denebilir. Bu zamana kadar eğitimin ne olduğu ile ilgili bir kitap olacak kadar tanımyapılmıştır. Ortak paydada buluşulan nokta eğitimin bireye olumlu katkı sağlamak içinvar olduğudur. Eskiden eğitim-öğretime çok fazla önem verilmezken günümüzde bubilinç gelişmiş ve eğitim insan hayatındaki en önemli yerini almıştır. Bunun bir sonucuolarak farklı uygulamalar ve metotlara gidilmiş eğitimde en etkili yöntemler bulunmayaçalışılmıştır. Ama maalesef imkânların fazlalığına rağmen istenen etkili sonuçlaralınamamaktadır.Eğitimin bu kadar önemsendiği bir zaman diliminde `Acaba İslam kültüründeneler uygulanmıştır?` sorusu akla gelmiş ve geçmiş devirlere bakılma ihtiyacıhissedilmiştir. Önceki devirler göz önüne alındığında karşımıza kısa zamanda en etkilisonuçlar alması ile Hz. Muhammed (sav) çıkmıştır. Onun içinde bulunduğu dönemkaranlık çağ diye anılıyor herkes de böyle anılmasında bir nebzede olsa rol oynuyordu.Hz. Muhammed (sav), bu ortamda eğitime, ilme çok önem vermiş uygulamaları veizlediği yollarla karanlıkta olan bir toplumu aydınlığa ulaştırmıştır. Bu yönüyle Hz.Muhammed'in (sav) bütün hayatı incelenmiştir.Eğitim, insanın bütün hayatını şekillendirici bir etkiye sahip olduğundan güvenilirkimselerce doğru uygulanması çok önemlidir. Tezde güvenilir kimselerin özellikleri vedoğru uygulamalardan kısaca bahsedilmiş, güvenilir bir insan ve doğru uygulamaları ileetkili sonuçlar alan Hz. Muhammed'in (sav) eğitimle alakalı izlediği yollar, uyguladığıyöntemler ve bütün hayatı detaylı bir şekilde incelenmiştir. Mekke ve Medine'degeçirdiği dönemler ve buralarda eğitim-öğretim adına yaptığı faaliyetler, izlediği yollarayer verilmiş kadınlara, gençlere, yetişkinlere, çocuklara, aileye, topluma, fertlere ayrı ayrıilgileri eğitici davranışları üzerinde değerlendirmede bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Asr-ı Saadet, Hz. Muhammed (sav), Mekke, Medine
dc.description.abstractEducation is a phenomenon that has been needed since human existence and thathas changed from form to form with different applications in every period. It can be saidthat education has a history as much as human history. Until this time, enough definitionhas been made to be a book about what education is. The common denominator is thateducation exists to make a positive contribution to the individual. In the past, educationand training were not given much importance, today this awareness has developed andeducation has taken its most important place in human life. As a result of this, differentapplications and methods were used and the most effective methods were tried to be foundin education. But unfortunately, despite the abundance of possibilities, the desiredeffective results cannot be obtained.The question came to mind whether there was a period when education wasconsidered so important and practices took shape accordingly in a time when educationwas so important and the need to look back on past eras has been felt. Considering theprevious periods, Prophet Muhammad (pbuh) emerged with the most effective results ina short time. He is known as the dark age in which he was in, and everybody played apart in his mentioning it like that. In this environment, Prophet Muhammad (pbuh) gavegreat importance to education, science and brought to light a society in the dark with hispractices and ways.Since education has a shaping effect on a person's whole life, it is very importantthat it is applied correctly by reliable people. In the thesis, the characteristics of reliablepeople and their correct applications were briefly mentioned, a reliable person andeffective results with the right practices Prophet Muhammad (pbuh) followed in relation to education, the methods he applied and his whole life were examined in detail. Duringhis time in Mecca and Medina, the activities he carried out in the name of education, thepath he followed, were evaluated on the interests of women, youth, adults, children,family, society and individuals, and their educational behaviors.Keywords: Education, Age of Happiness, Prophet Muhammad (pbuh ), Mecca,Medinaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleAsr-ı saadet`te eğitim
dc.title.alternativeEducation in age of happiness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-23
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10335860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621980
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess