Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Şerafettin
dc.contributor.authorBurma, Şebnem
dc.date.accessioned2021-04-26T19:34:26Z
dc.date.available2021-04-26T19:34:26Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/540204
dc.description.abstractIll ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE ÖĞRETİM ORTAMLARININ YAPILANDIRILMASI Şebnem BURMA Danışman: Y. Doç. Dr. Şe raf ettin KARAKAYA 2003-Sayfa : 65+VI Juri:Y.Doç.Dr.Şerafettin KARAKAYA JuryrY.Doç.Dr.Zeki ILGAR Juri:Y.Doç.Dr.Muhsine BÖREKÇİ Bu çalışma, çoklu zeka kuramına göre öğretim ortamlarının nasıl oluşturulması gerektiğini içermektedir. Araştırma sırasında kaynak tarama (literatür tarama) yöntemi kullanılmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretim ortamlarının nasıl yapılaştırılacağını belirtmek amacıyla şu yol izlenmiştir: İlk olarak araştırmada kullanılan teknik terimlerin tanımları verilmiştir. Birinci bölümde çoklu zeka kuramının tarihçesi, ilke ve temelleri, çoklu zeka kuramına göre zeka türleri ve özellikleri açıklanmıştır. İkinci bölümde çoklu zeka kuramının öğretim ortamında nasıl kullanılabileceği, bu kurama dayalı olarak sınıf ortamının organizasyonu ve çoklu zeka kuramına dayalı öğretim anlayışı tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde ise çoklu zeka kuramına dayalı olarak eğitim programlarının hazırlanma biçimi açıklanmıştır. Çoklu zeka kuramına göre ders planı hazırlama, eğitim-öğretim sürecinde uygulama.ölçme ve değerlendirme.öğretim stratejileri literatüre dayalı olarak tanıtılmıştır. Eğitim, öğretim ortamları oluşturulurken, çoklu zeka kuramının dikkate alınmasının eğitim programlarının bu kurama dayalı olarak hazırlanmasının öğrenme ve öğretme sürecine olumlu katkılar sağlayabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT MASTER THESIS THE CONSTRUCTION OF ENVIRONMENT OF İNSTRUCTİON,ACCORDİNG TO THE MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY. Şebnem BURMA SupervisonAssist.Prof.Dr.Şerafettin KARAKAYA 2003-Page: 65+VI Jury: Assist.Prof.Dr.Şerafettin KARAKAYA Jury: Assist.Prof.Dr. Zeki ILGAR Jury: Assist.Prof.Dr.Muhsine BÖREKÇİ This work, includes that how must the instruction environment be formed, according to the Multiple Intelligence Theory. During the research, search of source (search of literature) method is used. According to the multiple Intelligence Theory, Such method is followed to make clear the construction of instruction environment: Firstly, the definitions of thetechnical terms are giren which used in the research. At the first part, the short history of Multiple Intelligence Theory, its pirinciple and fundamentals, intelligence specios according to the Multiple Intelligence Thesiy, and their characteristics are explained. At the second part, how will multiple Intelligence Theory be used in instruction environment, class organization according to the theory, the comprehension of instructron is introduced according to the Multiple Intelligence Theory. At the third part, the preperation mannei of education program is introduced according to Multiple Intelligence Theory. According to MIT, to prepare a lesson plan.to apply in an educatron-instructron process.eraluation are introduced according to literature of the educatron strategy. As the erucation-instruction environment is forming, the MIP must be consiclered.lt is achreved that the theory is very effedive on the process of educatron-instructron.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇoklu zeka kuramına göre öğretim ortamlarının yapılandırılması
dc.title.alternativeThe Construction of environment of instruction, according to the multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid128097
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125463
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess