Show simple item record

dc.contributor.advisorİspir, Naci
dc.contributor.authorBilginer Kucur, Ayşe
dc.date.accessioned2021-04-26T19:22:28Z
dc.date.available2021-04-26T19:22:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528444
dc.description.abstract2000'lerin başında yaşanan teknolojik dönüşümle birlikte iletişim araçları ile medya araçları arasındaki çizginin bulanıklaştığı, sınırların net olarak çizilemediği yakınsama süreci başlamıştır. Yakınsama, çoklu medya fonksiyonlarının mikro cihazlarda dahi kullanımına imkân vermiş, internete her zaman her yerdelik özelliğini yüklemiştir. Böylece bireyler medyayla izlemek, okumak, dinlemek gibi pasif olan ilişkilerine interaktivite sayesinde üretim ve katılımı da ekleyerek aktive olmuşlardır. Medya yakınsaması medya üreticilerini yeni arayışlara yöneltmiş, izleyici kitleyle olan ilişkilerini genişletmiştir. Bu yeni ilişki şekli, transmedya hikâye anlatıcılığı kavramının çıkışına yol açmış aktif izleyicinin katılımıyla yaygın bir şekilde uygulanmaya başlamıştır. Transmedya hikâye anlatıcılığı, medya metinlerini yeni bir estetik forma büründürürken, kurgusal evrenin gidişatına yön veren, yorum ve düşüncelerini paylaşan, ortak çalışmalarla evreni büyüten tüketiciye de zenginleştirilmiş eğlence dünyasını deneyimleme imkânı sunmuştur.Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızın birinci bölümünde tarihsel süreç içinde birbirini besleyen sözlü, yazılı, görsel ve dijitalkültür olguları incelenmiştir. İkinci bölümde transmedya hikaye anlatıcılığının çıkışına ve uygulanmasına imkan veren yakınsama kültürü, kolektif zeka, katılımcı kültür, web 2.0, fan kültürü, üre-tüketici kavramlarına değinilmiştir. Üçüncü bölümde transmedya hikâye anlatıcılığı kavramı örneklerle birlikte ayrıntılı olarak anlatılmış, son bölümdeise, Angry Birds kurgusal evreni çerçevesinde transmedya hikâye anlatıcılığı kavramı incelenmiştir.
dc.description.abstractWith technological transformation at the beginnings of the 2000s, convergence process, in which the lines between the means of communication and media have been blurred and the borders cannot be drawn, has started. Convergence has enabled mass media functions even in micro devices, and enabled omnipresence for the internet. This way, individuals have been activated adding production and participation thanks to interactivity to their passive relation to media such as watching, reading and listening. Media convergence has directed media producers to new pursuits and extended the connections with the intended audiences. New onnection form paved the way for the emergence of the term transmedia storytelling, and with the participation of the active audience, it has started to be commonly practiced. While transforming the media texts into a new aesthetic form, it has also enabled its consumer, who leads the fictional universe, shares his comments andopinions, and enlarges the universe with cooperation, to experience an enriched show business.This study consists of four chapters. In the first chapter, verbal, written, visual and digital culture elements which feed each other in historical process have been analysed. In the second chapter, terms such as convergence culture, collective intelligence, participant culture, web 2.0, fan culture and prosumer which have enabled the emergence and practice of transmedia storytelling, have been mentioned. In the third chapter, transmedia storytelling term has been explicated along with some examples, and in the last chapter, transmedia storytelling term has been analysed in the framework of Angry Birds' fictional universe.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTransmedya hikaye anlatıcılığı: Angry Birds evreni örneği
dc.title.alternativeTransmedia Storytelling: Angry Birds Universe Sample
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-02-19
dc.contributor.departmentTemel İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTransmedia
dc.subject.ytmTransmedia storytelling
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStory telling
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmConvergence
dc.subject.ytmAngry Birds
dc.subject.ytmComic strips
dc.identifier.yokid10072142
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501231
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess