Show simple item record

dc.contributor.advisorTemiztürk, Hakan
dc.contributor.authorFirat, Tahsin Emre
dc.date.accessioned2021-04-26T19:22:19Z
dc.date.available2021-04-26T19:22:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528325
dc.description.abstractToplumsal dönüşümlere bağlı olarak mizah kültürü ve komik unsur zaman içerisinde değişim göstermektedir. Pre-modern dönemde sözlü kültüre dayalı mizahi ürünler modern dönemle birlikte basılı-yazılı kültür vasıtasıyla ifade edilir hale gelmiştir. Postmodern dönemle birlikte ise birçok şeyde olduğu gibi mizah kültüründe de köklü bir değişim yaşanarak mizaha dair tüm üst anlatılar ve rasyonel unsurlar farklılaşmıştır. Bu doğrultuda postmodern mizah, absürdü, parodiyi ve pastişi içerir hale gelmiştir.Postmodern mizah kültürünün en önemli enstrümanlarından birisi de dijital teknolojilerdir. Kimi teorisyenler tarafından dijimodern olarak tanımlanan bu dönemde üretilen mizahi ürünler absürd, parodi ve pastişi tek başına bünyesinde bulundurmaktadırlar. Tüm bunların montaj teknikleriyle bir araya toplandığı postmodern mizahın en belirgin örneklerinden biri de memes ya da daha bilinen adıyla caps'lerdir.Özellikle sosyal medya ve çeşitli internet sitelerinde yoğunlukla üretilen caps'ler dijital mizahın değişen yüzünü yansıtmaktadır. Gündeme gelen bir olay karşısında internet kullanıcıları tarafından anlık üretilen ve paylaşıma sunulan caps'ler dijital dünyanın sağladığı olanaklarla çok hızlı bir süre içerisinde yayılmaktadırlar. Spor, ekonomi, sosyal hayat gibi birçok konuda üretilen caps'ler siyasal gündeme dair konulara da mizahi göndermeler yapmaktadır. Caps'ler üretim süreci ve temsil bağlamında düşünüldüğünde, yansıttığı göstergeler açısından gerçeklikten uzak bir görünüm sergilemektedir. Bu doğrultuda caps'ler, gösteren gösterilen ve alt metin bağlamında değerlendirildiğinde eklenen yorumlarla birlikte yeni bir bağlama kavuşarak asıl anlamının dışına taşmaktadırlar. Postmodern çağda temsil krizi ve bunun siyasal caps kültürüne nasıl yansıdığının incelendiği bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tarihsel süreç içerisinde mizah kültürünün doğuşu ve çeşitlenmesinin caps kültürü doğuşu üzerinde durulmaktadır. Caps kültürünün siyasal iklime ne yönde etki ettiğinin tartışıldığı ikinci bölümde ise, Recep Tayyip Erdoğan, Donald J. Trump, Angela Merkel, Vladimir Putin ve Kim Jong-Un'a ilişkin caps'ler incelenmiştir. 2015-2017 yılları arasını kapsayacak şekilde basit rastlantısal örneklem ile seçilen bu caps'ler nitel açıdan incelenmiş göstergebilim ve söylem çözümlemesi metotları birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Postmodernizm, siyaset, caps, mizah, temsil, göstergebilim söylem çözümlemesi.Anahtar Sözcükler: Postmodernizm, siyaset, caps, mizah, temsil, göstergebilim söylem çözümlemesi.
dc.description.abstractHumor culture and humorous elements show an alteration depending on social transformations in the course of time. Humorous products which were based on verbal culture in the pre-modern era have begun to be expressed via printed-written culture in the modern era. Together with the postmodern era, on the other hand, a radical change has occurred in the humor culture just like in many other things and all metanarratives and rational elements regarding humor have differentiated. Accordingly, postmodern humor has included the absurd, parody, and pastiche.One of the most important instruments of the postmodern humor culture is digital technologies. Humorous products being produced in this era which is defined as digimodern era by some theoreticians contain absurd, parody and pastiche alone. One of the most distinct examples of postmodern humor where all these things are gathered with montage techniques are memes, also known as caps.Caps which are intensely produced especially on the social media and various web sites reflect the changing aspect of the digital humor. Being instantly produced and shared by the internet users in case of any event at the top of the agenda; caps spread rapidly thanks to the opportunities of the digital world. Caps which are produced in many areas like sports, economy and social life also make humorous references to the political agenda. Considering within the context of production process and representation; caps look far from reality in terms of the indicators they reflect. Accordingly, when evaluating the caps within the context of displaying, displayed, and lower text; they acquire a new context with comments and overflow the actual meaning. The study analyzing the representation crisis in the postmodern era and how it reflects on culture of the political caps involves two sections. The first section focuses on the effect of the birth and variation of humor culture on the birth of caps culture within the historical process. On the other hand, the second section which discusses the effect of caps culture on political climate analyzed the caps of Recep Tayyip Erdoğan, Donald J. Trump, Angela Merkel, Vladimir Putin and Kim Jong-Un. These caps which were selected with simple random sampling method in a way to cover 2015-2017 were examined qualitatively and analyzed by using the methods of semiotics and discourse analysis together. Keywords: Postmodernism, politics, caps, humor, representation, semiotics, discourse analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titlePostmodern çağda temsil krizi ve mizahın dönüşümü: Siyasal caps kültürünün analizi
dc.title.alternativeRepresentation crisis and transformation of humor in the postmodern era: An analysis on culture of political caps
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-01
dc.contributor.departmentTemel İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmCapses
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmRepresentation
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10088851
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527925
dc.description.pages272
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess