Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Gökalp Nuri
dc.contributor.authorYayla, İsa
dc.date.accessioned2021-04-26T19:21:56Z
dc.date.available2021-04-26T19:21:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527986
dc.description.abstractBu tezin amacı, Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisini ölçmeye çalışmaktır. Araştırma kapsamında Türkiye'yi ziyaret eden Sırbistan vatandaşları arasından seçilen kitleye Türkiye'nin marka kişiliğini, destinasyon imajını, katılımcıların demografik durumlarını ve Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajını üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir anket formu sunulmuştur. 437 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırma, 2015 yılı Kasım ayı ile 2016 yılı Haziran ayı aralığında, Sırbistan'da seyahat acentelerinin yardımıyla yürütülmüştür. Katılımcıların mail adreslerine gönderilen anket formunun doldurularak geri gönderilmesi istenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye'nin marka kişiliğine ve destinasyon imajına yönelik olarak sorular, faktör analizine tabi tutulmuş ve her iki alanda 8 boyuttan oluşan faktörler ortaya çıkmıştır. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda, Türkiye'nin marka kişiliği ve destinasyon imajı arasında yakın ilişki tespit edilmiştir. Böylelikle Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajını etkilediği sonucuna ulaşılabilmektedir. Ayrıca, genel olarak Sırp turistlerin Türkiye hakkında görüşlerinin olumlu olduğu söylenebilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to try to measure the effect of Turkey's brand personality on its destination image. Within the scope of the study, in order to determine Turkey's brand personality, its destination image, the effect of Turkey's brand personality on its destination image and the demographic information of the participants, a questionnaire is carried out among some of the Serbian citizens who have paid visit to Turkey. With the participation of 437 people in Serbia, the survey was conducted with the help of the travel agents from November 2015 to June 2016. The questionnaire form was sent to each of the participants via e-mail. They were requested to fill out and send back it.Considering the results of the survey, the questions about Turkey's brand personality and its destination image have been evaluated through the factor analysis. As a result of the analysis, the factors which consist of 8 dimensions have been obtained for both areas.According to the results of correlation and regression analysis performed as a part of the study, a close relationship between Turkey's brand personality and its destination image has been determined.In conclusion, it can be said that Turkey's brand personality affects its destination image, and also the opinions of Serbian tourists about Turkey in general are positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisine yönelik bir çalışma: Sırbistan örneği
dc.title.alternativeA study on the effects of Turkey's brand personality on its destination image: Case of Serbia
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-02-15
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmNation branding
dc.subject.ytmCountry of origin image
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmTurkish tourism
dc.subject.ytmSerbia
dc.identifier.yokid10182156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503119
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess