Türkiye`nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisine yönelik bir çalışma: Sırbistan örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajı üzerindeki etkisini ölçmeye çalışmaktır. Araştırma kapsamında Türkiye'yi ziyaret eden Sırbistan vatandaşları arasından seçilen kitleye Türkiye'nin marka kişiliğini, destinasyon imajını, katılımcıların demografik durumlarını ve Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajını üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir anket formu sunulmuştur. 437 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırma, 2015 yılı Kasım ayı ile 2016 yılı Haziran ayı aralığında, Sırbistan'da seyahat acentelerinin yardımıyla yürütülmüştür. Katılımcıların mail adreslerine gönderilen anket formunun doldurularak geri gönderilmesi istenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye'nin marka kişiliğine ve destinasyon imajına yönelik olarak sorular, faktör analizine tabi tutulmuş ve her iki alanda 8 boyuttan oluşan faktörler ortaya çıkmıştır. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda, Türkiye'nin marka kişiliği ve destinasyon imajı arasında yakın ilişki tespit edilmiştir. Böylelikle Türkiye'nin marka kişiliğinin destinasyon imajını etkilediği sonucuna ulaşılabilmektedir. Ayrıca, genel olarak Sırp turistlerin Türkiye hakkında görüşlerinin olumlu olduğu söylenebilmektedir. The aim of the thesis is to try to measure the effect of Turkey's brand personality on its destination image. Within the scope of the study, in order to determine Turkey's brand personality, its destination image, the effect of Turkey's brand personality on its destination image and the demographic information of the participants, a questionnaire is carried out among some of the Serbian citizens who have paid visit to Turkey. With the participation of 437 people in Serbia, the survey was conducted with the help of the travel agents from November 2015 to June 2016. The questionnaire form was sent to each of the participants via e-mail. They were requested to fill out and send back it.Considering the results of the survey, the questions about Turkey's brand personality and its destination image have been evaluated through the factor analysis. As a result of the analysis, the factors which consist of 8 dimensions have been obtained for both areas.According to the results of correlation and regression analysis performed as a part of the study, a close relationship between Turkey's brand personality and its destination image has been determined.In conclusion, it can be said that Turkey's brand personality affects its destination image, and also the opinions of Serbian tourists about Turkey in general are positive.
Collections