Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Akif
dc.contributor.authorParlak, Nuray
dc.date.accessioned2021-04-26T09:41:47Z
dc.date.available2021-04-26T09:41:47Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/526944
dc.description.abstract143 özet Tarama modeli esas alınarak gerçekleştirilen bu araştırma ile Açıkögretim Fakültesi İktisat ve îş İdaresi bölümlerine devam eden öğrencilerin açıkögretim sistemini oluşturan öğelere ilişkin tutumlarının saptanması amaçlanmıştır. Bu öğeler, ders kitapları, destek hizmetler, yönetim, akademik danışmanlık hizmetleri ve AÖF TV programları olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamına 1990-1991 yılında AÖF Ankara Ö<grenci Bürosu 'na kayıtlı 1. ve 4. sınıf öğrencileri içinden seçilen 379 öğrenci alınmıştır. Araştırma verileri, örneklem grubuna alınan bu öğrencilere gönderilen bir tutum ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan bu ölçek likert tipi bir ölçek olup, yukarıda verilen beş öğeye ilişkin olarak hazırlanan ve yine bu öğeler esas alınarak beş başlık altında toplanan 65 tutum cümlesinden oluşmaktadır. Ölçekte `Tamamen Katılıyorum`, `Katılıyorum`, `Kararsızım`, `Katılmıyorum` ve `Hiç Katılmıyorum` seçeneklerinden oluşan 5'li derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemler ise şunlardır: Ölçme aracının kişisel bilgiler kısmından elde edilen veriler için frekans ve yüzde hesapları kullanılmıştır. Yine14-4- her öğeye ilişkin öğrenci tutum puanlarının dağılımını göstermek açısından frekans ve yüzde hesapları yapılmıştır. Öğrenci tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek üzere ise t testine başvurulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Açıköğretim Fakültesi 'ne ilişkin öğrenci tutumları sınıf, fakülteyi tanıma, fakülteyi seçme nedeni, AÖF TV programlarını izleme ve Akademik Danışmanlık Hizmetlerine katılma durumları değişkenleriyle ilişkili görülmektedir. Yü&sefeogretîıa Kw$®
dc.description.abstract142 ABSTRACT The purpose of this survey research is to find out the attitudes of the students who are enrolled at Economics and Business Administration departments of OEF (Open Education Faculty) connected with the elements consisting of an open education system. These elements are textbooks, supporting services, administration, academic advising services and OEF TV programmes. The survey cosists of 379 students who were selected among the first and fourth class students enrolled at OEF Ankara Bureau. The data of the research were collected by means of an attitude scale which was sent to each tudents. This scale is a likert type scale and is composed of 53 items which are grouped under five heading in relation to the elements mentioned above. The rating scale (with five points) that is used in this scale cosiSts of the alternatives `Strongly Agreed`, `Agreed`, `Undecided`, `Disagreed` and `Strongly Disagreed`. The following operations were used in this study: Frequency anopercentage calculations were used for the data derived from the personel '.information part of the attitude scale. The same calculations were also used in order to demonstrate the distribution of the students1 attitude points regarding to each element. The t test was applied in order to determine whether the attitudes change with regard to several variables. Acoording to the results of this survey, the attitudes of students connected with OEF are in relation to the variables of class, being acquainted with the Faculty, the reason for choosing the Faculty, participating at academic advising services and attending to OEF TV programmes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAçıköğretim Fakültesi öğrencilerinin açıköğretim sistemine ilişkin tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOpen education systems
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid16806
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid16806
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess