David Mamet`in oyun kurgulama tekniği
dc.contributor.advisor | Öndül, N. Selda | |
dc.contributor.author | Çevik, Adnan | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:29:44Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:29:44Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2021-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/524373 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tezde son dönem Amerikan yazarlarından biri olan Davit Alan Mamet'in oyun yazma tekniği araştırılmıştır. Tezde yazarın Oleanna, Ş_al, İşi Bitir. Glengarry Glen Rose. Amerikan Bufalosu. Tiyatroda Bir Yaşam oyunları incelenmiştir. Mamet oyunlarında kapitalist toplumda yaşayan sıradan insamn trajikomik öyküsünü anlatır. Yazarın üç bölümlü bir oyun yazma tekniği vardır. Birinci bölümde yazar kapitalist toplumda kendini güvende hisseden insan ve grup tanıtılır. İkinci bölümde güven ortamı bir başka insan veya grup tarafından zedelenir. Üçüncü bölüm de ise ilk bölümde ki güven ortamının onarılır. Ancak yazar üç bölümün hepsini kullanarak oyun yazdığı gibi birinci veya ikinci bölümleri kullanmadan da yazdığı oyunları vardır. İşi Bitir. Şal ve Tiyatroda Bir Yaşara, Amerikan Bufalosu üç bölümün birden kullanıldığı oyunlardır. Glengarry Glen Ross birinci bölümün, Olenna ise üçüncü bölümün kullanılmadığı oyunlardır. Mamet'in oyunları yaşadığı toplumda sosyal bir statü uğruna kendinden yabancılaşan ve Amerikan rüyası peşinde koşan insanı anlatır. Sürekli rol yapmak zorunda kalan insan kendine yabancılaşırken toplumda sosyal bir statü kazanır. Rol yapmayı bıraktığı veya rol yapamaz hale geldiğinde ise toplumdan dışlanır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This thesis is about the fictional technique of Davit Alan Mamet, who is one of the important modern American playwrights. Oleanna. The Shawl. Speed- the-Plow. Glengarry Glen Rose. American Buffalo. A Life in the Theatre by Mamet are analyzed in the thesis. Mamet, whose fictional technique consists of three sections, tells the story of the ordinary people who suffers from living in a capitalist society. In the first section, the people, who has a secure life in capitalist society. In the second section the secure life is damaged by an intruder In the third section, the secure life is repaired. Yet Mamet doesn't always use the there sections. He also wrote two-sectioned plays. Speed-the-Plow. The Shawl. A Life in The Theatre. American Buffalo are three-sectioned plays. Glengarry Glen Rose and Oleanna are two-sectioned plays. Mamet in his plays tells the story of human being who makes role at the expence of gaining a social role in the society. If the human gives up making role who suffers from alienation. Capitalism, which is criticized in Mamet's plays, urges people to harshly compete with each other in order to survive. If one cannot win the competition he or she cannot have the right of living. On the other hand, as a member of a capitalist society Mamet himself ironically runs after finding a way of existing in the society. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | David Mamet`in oyun kurgulama tekniği | |
dc.title.alternative | Fictional tecnique of David Mamet | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-15 | |
dc.contributor.department | Tiyatro Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Authors | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | Mamet, David | |
dc.subject.ytm | Play wrights | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Fiction | |
dc.identifier.yokid | 102544 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99980 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |