Girişimcilik eğitimi alan üniversite öğrencilerinin, girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki; Batı Karadeniz bölge üniversite öğrencilerine yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yarattığı ekonomik değer ve iş imkanları sebebiyle girişimciliğe olan ilgi tüm dünyada artarak devam etmektedir. Ülke ekonomisine ve sosyal refaha katkısı nedeniyle, girişimciliği teşvik etmek, özellikle gelişmekte olan ülkelerde kamu politikasında en yüksek önceliğe sahip konular arasında yerini almıştır. Üniversiteler ise gençleri girişimciliğe teşvik etme noktasında en önemli kurumlar arasında yer almaktadır. Girişimci olma eğiliminde önemli bir faktör olan kişilik özelliklerini belirlemek ve öğrencilerin beceri ve yeteneklerini bu doğrultuda geliştirmek oldukça önemlidir. Bu sebeple çalışma kapsamında öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile eğilimlerini belirlemek üzere örneklem olarak Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan üniversiteler seçilmiştir. Bu çalışma, girişimcilik dersi alan öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek için yürütülmüş, aynı zamanda öğrencilerin demografik özelliklerinin her iki değişken üzerinde etkisi olup olmadığı da araştırılmıştır. Katılımcıların yeni girişim yaratma noktasındaki eğilimlerini öngörmek için altı farklı girişimci kişilik özelliği sınanmıştır. Bunlar, başarma ihtiyacı, kontrol odağı, risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans, yenilikçilik ve özgüvendir. Pearson Korelasyon analizi sonucunda, girişimci olma eğilimi ile girişimci kişilik özelliği arasında yalnızca kendine güven duyma alt boyutu ve başarma ihtiyacı alt boyutu arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Girişimcilik dersi alan öğrencilerin diğer kişilik özellikleriyle girişimci olma eğilimleri arasında anlamlı ve önemli düzeyde bir ilişki bulunamamıştır. Girişimci kişilik özelliklerinin girişimci olma eğiliminin önemli bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan analizde, öğrencilerin kendine duyma kişilik özelliklerinin girişimci olma eğilimleri üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu görülmüştür. Çalışma sonuçları SPSS 22 istatistik programda analiz edilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Because of the economic value and business opportunities that it creates, interest in entrepreneurship has continued increasingly all over the world. Due to its contribution to the national economy and social welfare, encouraging entrepreneurship has become one of the highest priorities in public policy, especially in developing countries. Universities remain one of the most important institutions in terms of encouraging entrepreneurship to the youngs. It is crucial to determine the personality traits, which is an important factor in the intention to be an entrepreneur, and to develop students' skills and abilities accordingly. For this reason, universities in the Western Black Sea Region were chosen as the sample in order to identify entrepreneur personality traits and intention of the students in this study. This study was carried out to examine the relationship between entrepreneurial personality traits and entrepreneurship intentions of students and it was also investigated whether students' demographic characteristics had an effect on both variables.In order to foresee the intentions of the participants to create new ventures, six different entrepreneurial personality traits were analyzed. These are the need to succeed, the focus of control, the tendency to take risks, tolerance to uncertainty, innovativeness and self-confidence. As a result of Pearson Correlation analysis, it was found that there was a positive and significant relationship between the intention to be an entrepreneur and the entrepreneur personality traits only between the self-confidence sub-dimension and the need to succeed sub-dimension. No meaningful and significant relationship was found between the other personality traits of students taking entrepreneurship courses and their tendency to become entrepreneurs. In the analysis conducted to determine whether entrepreneurial personality traits are an important predictor of the tendency to be entrepreneurs, it was seen that self-personality traits of students have a positive effect on their tendency to become entrepreneurs. The results of the study were analyzed in SPSS 22 statistical program and the results were interpreted.
Collections