Konaklama işletmelerinde yöneticiler ve çalışanlar arasında stratejik iletişim: Antalya bölgesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürekli büyüyen bir sektör olan turizm, ekonomik ve sosyal kalkınmayı sağlayan önemli bir araç durumuna gelmiştir. Turizm, ülke tanıtımı ve ekonomiye katkısı açısından önemi yadsınamaz bir gerçekliktir. Gelen misafirlerin memnuniyeti, değerlerimizin misafirlere doğru bir şekilde tanıtımı, gelen misafir sayısının artırılması, turizm sektörünün sürdürülebilmesi ve turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin başarısı açısından iletişim stratejik bir rol üstlenmektedir. Turizm işletmelerinde başarılı bir örgüt içi iletişim için stratejik iletişimin ne derecede önemli olduğu sorusuna cevap aranması, ilgili kavramlara değinilmesi ve öne sürülen hipotezlerin test edilmesi önemli görülmektedir. Ayrıca organizasyonların başarıları için, yönetim fonksiyonlarının aksatılmadan yerine getirilmesi de gerekli görülmektedir.Çalışmanın amacı: Turizm işletmelerindeki yönetici ve çalışanlar arasındaki iletişimin stratejik bir boyutta incelenmesidir. Veriler Türkiye?nin en önemli destinasyonu sayılan ve en çok turist çeken şehri olan Antalya?da merkezde bulunan 5 yıldızlı otellerde, anket metodu yardımı ile elde edilmiştir. Araştırma, iletişimin hem genel olarak turizm sektörünün başarısında hem de konaklama işletmelerinin başarılarında oynadığı stratejik rolün ortaya çıkarılması bakımından önemlidir.Çalışma sonucunda stratejik iletişim boyutları ile işlem etkinliği, hizmet kalitesi, kurumun toplamda daha etkin çalışması, ayrı departmanların kendi içerisinde daha iyi çalışması ve stratejik işlem etkinliği arasında olumlu bir bağlantı olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Turizm, ?leti?im, Örgüt ?leti?imi, Yönetim Fonksiyonları, Stratejik ?leti?im Tourism, which is the ever-growing sector has become an important means of providing economic and social development. Tourism is an undeniable reality, with the contribution of the national introduction and in terms of economic contributions. Communication plays a strategic role in the satisfaction of our guests, introducting the values properly, increasing the number of visitors, the sustainability of the tourism sector and the success of businesses operating in the sector. It seems crucial to look for an answer to the question that how important is strategic communication for a succesful organizational cummunication in tourism businesses, to touch upon related terms and to test the suggested hypotheses. In addition, management functions without interruption fulfillment is essential for the success of organizations.Aim of the thesis, is to strategically examine the communication among tourism businesses, managers and employees. The data were obtained with the help of the questionnaire method in five stars hotels in the center of Antalya that attracts the most tourists and is considered the most important destination of Turkey. This study is important both to reveal the strategic role of communication in accommodation businesses and for the general success of tourism sector.As a result: It has been revealed that there is a positive connection between the dimensions of strategic communication with transaction activity, service quality, organizations' total work efficiency, separate departments' working better with each other and operational effectiveness.Keywords: Tourism, Communication, Organizational Communication, Management Functions, Strategic Communications
Collections