Eksoz gazı enerjisi kullanarak, motorlu taşıtların iç kısmının soğutulmasında, absorbsiyonlu soğutma sisteminin kullanımı, termodinamik analizi ve boyutlandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, taşıtların soğutulması için amonyak soğutuculu ve su soğuruculu absorbsiyonlu soğutma sisteminin kullanıl ması ile ilgili bir ön araştırma yapılmıştır. Ayrıca sistemin elemanlarının termodinamik analizi ve boyutlandırılması ile ilgili hesaplamalar yapılmıştır. Analizi yapılan sistem ayırıcı, yoğuşturucu, buharlaştırıcı, soğurucu, pompa ve genleşme vanaları ile karışım ve soğutucu ısı değiştiricile rinden oluşmuştur. Sistemin analizinde ayırıcı, soğurucu, buharlaştırıcı ve yoğuşturucu sıcaklıkları ile çevrimin dolaşım oranı (DO), işlerlik performans katsayısı (ECOP) ve performans katsayı sının (COP) değişimi incelenmiştir. Çevrimdeki karışım ve soğutucu ısı değiştiricilerinin karşı akışlı olduğu kabul edilmiştir. Sistemin boyutlandırılmasında ise, yaz mevsiminde Türkiye şartlarında bir otomobilin soğutulabilmesi için absorbsiyonlu soğutma sistemi elemanlarının yaklaşık hesapları yapılmıştır. Boyutlandırmanım teorik ısıl hesaplarının yapılmasında ve termodinamik analizinde bazı ampirik ifadelerden de yararla nılmıştır. Boyutlandırma hesaplarında otomobilin iç sıcaklığı 20 C ve çevre sıcaklığı 40 C kabul edilmiştir. Ayrıca sistemin analizi ve boyutlandırılması ile ilgili bilgisayar programı geliştirilmiştir. VI ABSTRACT In this study, we have had an investigation about using of ammonia cooling and water - absorption cooling system for cooling cars. In addition termodynamic analysis and calcula tions of the dimensions of the elements of the system have been determined and computed. The system consist of the generator, condenser, evaporator, absorber, pump and expansion valves including mixture and cooling heat exchangers. The change of the circulation ratio (CR), the coefficient of performance (COP), and the exergy coeffient of performance (ECOP) of cycle with the generator temperature, condenser temperature, evaporator temperature and absorber temperature in examined on the analysis of the cycle. Mixture and cooling heat exchangers have been assumed as counter flow heat exchangers. In the calculation of the system, the elements of the absorbtion cooling system have been computed, approximately and their dimensions have been determined according to Turkey's conditions in summer season. Some emprical expressions have been also used theoretically for thermic calculations and thermodynamic analysis. In there calculations, the internal temperature and the external temperature of the cars have been assumed to be 20 C and 40 C respectively. Furthermore, a programme related to the analysis and calcula tions of the system have been developed the computer.
Collections