Kayseri il merkezinde görev yapan öğretmenlerin aldıkları sağlık hizmetlerinden mennuniyetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KAYSERİ İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALDIKLARI SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖZET Amaç Araştırma, öğretmenlerin aldıkları sağlık hizmetlerinden memnuniyeti değerlendirmek üzere yapılmıştır. Gereç ve Yöntem Çalışmaya, Kayseri merkezindeki okullarda ve dersanelerde görev yapan öğretmenlerden % 50 örnekleme yapılarak 3050 öğretmenin alınması planlanmıştır. Bunlardan 2245 tanesine ulaşılmış ve anket uygulanarak veriler elde edilmiştir. Bulgular Araştırmaya katılan öğretmenlerin yaş ortalaması 38.4 ±9.0 yıl; %63.4'ü erkek, %36.6'sı kadındır. Öğretmenlerin %27.7'sinin bilinen bir kronik hastalığı vardır. En sık ifade edilen kronik hastalıklar kulak burun boğaz ve solunum sistemi hastalıklarıdır. Öğretmenlerin %17.5'ı sürekli ve düzenli bir ilaç kullanmaktadır. En sık düzenli kullanılan ilaç grubu kalp ve damar hastalıkları tedavisinde kullanılan ilaçlardır. Öğretmenlerin kendileri veya yakınları için en son başvurdukları sağlık kuruluşu olarak ilk sırada; özel poliklinikler ve özel hastaneler gelmektedir. Genç yaş gruplarında özel sağlık kuruluşuna başvuru daha yüksek orandadır. Kamu sağlık kuruluşlarında muayene öncesi bekleme süresi, özel sağlık kuruluşlarında muayene süresi daha uzundur. Sonuç Özel sağlık kuruluşunun tercihindeki en önemli nedenler; hizmet sunanlardan yakın ilgi görme, işlemlerin hızlı yürütülmesi, kuruluşun tavsiye edilmiş olması ve güvenmektir. Hastaların başvurularında ilgilenen bir görevlinin olması ve iyi karşılanması, muayene olana kadar çok bekletilmemesi, muayene eden doktorun hastayı dinlemesi, muayene süresinin uzun olması, doktorun hastaya hastalığını ve tedaviyi anlatması, hastaların kontrole tekrar çağırılması, bürokratik işlemlerin azaltılması, teknik donanımın yeterli olması gibi etmenler memnuniyeti artırmakta ve bunlar özel sağlık kuruluşlarında kamudan daha iyi kullanılmaktadır. Kamu sağlık ivkuruluşlarında sağlık hizmeti kalitesini ve hasta memnuniyetini artıracak yönde düzenlemeler yapılmalıdır. Anahtar Sözcükler: Memnuniyet, öğretmen, özel sağlık kuruluşu, özelleştirme, sağlık hizmetleri EVALUATION OF THE SATISFACTION OF TEACHERS FROM HEALTH SERVICES, WHO WORKING IN KAYSERİ ABSTRACT Aim This survey was performed to evaluate the satisfaction of teachers from the health services they received. Materials and Methods With a calculation of a sample size of 50%, 3050 teachers who work in schools or private tutorial classes in center of Kayseri were planned to be included in this study. Of these, 2245 were contacted and data collected by application of the questionnaire. Results The mean age of the teachers who participated in this study was 38.4 ± 9.0 years, 63.4% of whom were male and 36.6% were female. 27.7% of the teachers had a chronic disease. The most common chronic diseases were stated as ear nose throat and respiratory system diseases. 17.5% of the teachers were regularly using medications. The most commonly used medications were used for cardiovascular diseases. Private outpatient clinics and private hospitals were the last choice of medical institutions, the teachers or their relatives apply to. Application to private medical institutions was more prevalent in young age groups. While Public health institutions had a long duration of waiting, this time was used for examination in private health services. Conclusion The most important reasons for choosing private health institutions were having a more friendly approach and attention from the health service personnel, quicker service, VIrecommendation of that institution and reliability. Having an interested and friendly personnel at the time of application, not keeping the patients wait long before the physical examination, having a physician who is listening to them, having a long duration of physical examination, the physicians talking them about their disease and treatment, being invited to control visits, having less paperwork, sufficient technical hardware, were the factors increasing satisfaction and private health services use these factors better than public health institutions. Public health institutions need to increase the health service quality and make necessary regulations to increase patient satisfaction. Key words: Satisfaction, teacher, private health institution, privatization, health services Vll
Collections