Show simple item record

dc.contributor.advisorAyas, Ali Paşa
dc.contributor.authorSağlam, Miraç
dc.date.accessioned2020-12-30T07:19:48Z
dc.date.available2020-12-30T07:19:48Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2020-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/485929
dc.description.abstractÖZET İlköğretimde kimya eğitimi 10-11 yaşlarında maddenin yapısının açıklanmasıyla başlar. Kimyanın ilköğretim öğrencileri için zor olduğu öğretmenler, araştırmacılar ve eğitimciler tarafından ifade edilmiştir. Çoğu zaman ilköğretim öğrencileri element, atomun yapısı, bileşik, karışım, hacim ile fiziksel ve kimyasal değişim gibi konularda yanılgıya düşmektedirler. Bu fikirler temel bilgilerin öğrenilmesinde etkili olan ilk görüşler halini alır. Bu yüzden gelecekteki planlamalar için öğrenci fikirlerinin öğrenilmesi önemlidir. Bu çalışma iki bölümden oluşur. Birinci bölümde, öğrencilerin ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi ders kitabındaki temel kimya kavramlarının anlaşılma seviyesini belirlemek için bir pilot çalışmaya bağlı olarak başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi dokuz ilköğretim okulundan 210 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. İkinci bölümde 8 öğrenci ile mülakatlar yapılmıştır. Bu iki bölüm sonucunda elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Sonuçlar aşağıdaki gibi özetlenebilir. 1. Birinci bölümden elde edilen sonuçlar öğrencilerin % 50'sinden fazlasının ilköğretim 5.sınıf fen bilgisi ders kitabındaki temel kimya kavramlarını anlayamadıklarını göstermiştir. 2. İkinci aşamada elde edilen veriler, öğrenci gözüyle belirli kavramların anlaşılmaması nedenlerine açıklık getirmiştir. Anahtar Kelimeler: Kimya Öğretimi, İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri, Anlaşılma Seviyesi
dc.description.abstractSUMMARY The elementary teaching of chemistry begins with a brief introduction of nature of matter (as a part of science) at the age of 10-1 1. Chemistry had been regarded as a difficult subject for young students by chemistry teachers, researchers and educators. In many cases, young students develop misconceptions about a number of scientific concepts, for example, element, atomic structure, compound, mixture, volume, and physical and chemical changes. These conceptions become prior knowledge, which has serious effects for subsequent learning. Therefore, it is important to find out students' earlier conception in order to plan the future activities. The study consists of two sections. In the first section an achievement test was developed based on a pilot study to find out students' understanding level of the introductory chemistry concepts in Science-V textbook. This achievement test was implemented to 210 students from nine different elementary school. In the second part of the study, informal interviews were undertaken by 8 students. Finally, the collected data was analysed. In summary the following results were found. 1. The data obtained from the first stage of the study showed that more than 50% of the students under the investigation were not able to understand the introductory chemistry concepts in the elementary science-V textbook. 2. The data obtained from the second stage of the study clarified the reason of why some certain concepts were not understood by the students. Key Words: Chemistry Teaching, Elementary-V Students, Understanding Level VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin temel kimya kavramlarını anlama seviyesi
dc.title.alternativeElementary-v students' understanding levels of the introductory chemistry concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-22
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmChemistry
dc.identifier.yokid78137
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid78137
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess