BTC ve BOTAŞ Ceyhan Deniz Terminali simülasyonu
dc.contributor.advisor | Köse, Ercan | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:07:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:07:43Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/483228 | |
dc.description.abstract | Zaman içerisinde dünya ülkelerinin enerji kaynağına olan ihtiyacı ve bu ihtiyaçlaraulaşılabilirliği ülkeler bazında artacaktır. Bu enerji kaynaklarından en önemlisi ve en çokihtiyaç duyulanı bilindiği üzere petroldür. BTC boru hattı ve Irak-Türkiye boru hattınınamacı Hazar Bölgesi ve Irak petrolünü Türkiye üzerinden diğer dünya ülkelerineulaştırmaktır. Bu bakımdan Türkiye'nin üzerine düşen görev, talep edilen petrol ihtiyacıher ne boyutta olursa olsun, kullanılabilirlik açısından maksimum değerlere yakın limanyapıları ve kapasiteleri ile daha temiz, güvenli ve kaliteli arzı yerine getirmektir.Türkiye'nin coğrafi pozisyonu ve petrol bölgelerine yakın olması nedeniyle, geçişgüzergâhı olarak en iyi alternatif olduğu bilinmektedir. Bakü-Ceyhan ve Irak-Türkiye boruhatları projeleri ile Türkiye Hazar Bölgesi ve Irak petrollerini diğer dünya ülkelerineulaştırabilecek, stratejik açıdan önemli bir kilit ülke konumuna gelecektir.Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti BTC Deniz Terminali ve BOTAŞ Ceyhan Denizterminali için, AWESIM simülasyon modelleme programı kullanılmıştır. Bu modellemetoplamda 365 gün üzerinden değerlendirilmiş ve her bir gemi limana 12-24 saat, 12-36saat, 24-36 saat ve 24-48 saat aralıklarla gelmiştir. Yıl içerisinde toplam fırtınalı günlerinsayısı 30 gün olarak ele alınmıştır. Her gemi limana yanaşırken ve kalkarken römorkör vekılavuz hizmeti istemektedir. Bir geminin römorkör ve kılavuz hizmeti bitmeden diğergemilere römorkör ve kılavuz hizmeti verilememektedir. Sonuç olarak bu çalışma limanagelen gemi sayısı, limanda römorkör hizmeti ve yanaşma yeri bakımından oluşan kuyrukmiktarı, gemilerin kuyrukta bekleme süreleri, römorkörlerin meşguliyeti değerlendirilereklimanın elleçleme kapasitesi belirlenmiştir. Bu amaçla limanların minimum ve maksimumtaşıma kapasitesi değerleri örnekleme metodu ile bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: BTC Boru Hattı, Irak-Türkiye Boru Hattı, AWESIM LimanModellemesi, BTC Simülasyonu, Liman Simülasyonu | |
dc.description.abstract | In the context of a global world, where the ever-increasing demand for energy isshaping not only the economic but also the strategic policies of all nations, Turkey hasconcentrated its efforts in developing sound projects for economical, safe andenvironmentally apt transportation of the prominent oil reserves of the Caspian Basin andIraq to the western markets through BTC and Iraq-Turkey pipe line. Turkey as a reliableand stable transit country providing low cost and secure transmission of energy from theCaspian Region, developed Baku-Tbilisi-Ceyhan Crude Oil Pipe Line Project bybenefiting from her geographical advantages. This project, will not only provide a secureway of transportation but also a reliable, cost effective, environmentally sustainable meansof exporting oil to the international market.In this study AWESIM simulation modelling program has been used for the BTC andBOTAS Ceyhan Sea Terminal of Turkey. This modelling has been evaluated for 365 daysand each ship has approached the port with the intervals of 12-24, 12-36, 24-36 and 24-48hours. Stormy days in a year has been assumed as 30. Each ship demands trailer and guideservice when approaching and leaving the port. Only one ship is served with trailers andguiding at a time. Others cannot get the service unless one is finished. As a result, thisresearch has been done to determine the transportation capacity of the port by evaluatingthe number of ships approaching the port, the extent of the queue of ships waiting for thetrailer service and the space for approaching at the port, the amount of time ships queuedby the port. To this end, the minimum and maximum transportation capacity have beenspotted.Key Words: BTC Pip e Line, Iraq Turkey Pipe Line, Port Modelling of AWESIM, BTCSimulation, Port Simulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Balıkçılık Teknolojisi | tr_TR |
dc.subject | Fisheries Technology | en_US |
dc.title | BTC ve BOTAŞ Ceyhan Deniz Terminali simülasyonu | |
dc.title.alternative | Simulation of BTC and BOTAŞ Ceyhan Marine Terminal | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 159258 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 182920 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |