Lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının kavram haritalarıyla belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
L SE ÖĞRENC LER N N ELEKTR K AKIMI KONUSUNDAK KAVRAMYANILGILARININ KAVRAM HAR TALARIYLA BEL RLENMESIşıl ÇILDIRÖZBu araştırma, lise öğrencilerinin ?Elektrik Akımı? konusunda sahip oldukları kavramyanılgılarını kavram haritaları yardımıyla tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2003-2004 öğretim yılı bahar döneminde Ankara'nın 8 farklı ortaöğretimokulunda öğrenim gören 244 (119 kız-125 erkek) lise 2. sınıf öğrencisininkatılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılacak olan öğrencileribelirleyebilmek için ilk olarak Ankara'nın 8 merkez ilçesinde eğitim-öğretim yapanortaöğretim okullarının her ilçeye göre farklı listeleri oluşturulmuştur. Uygulamanınyapılacağı okullar, oluşturulan listelerin her birinden bir okulun tesadüfi olarakseçilmesiyle belirlenmiştir. Ayrıca oluşturulan listelerden iki okul yedek olaraktesadüfi seçilmiştir. Araştırmanın pilot çalışması ise 30 kişilik bir sınıftagerçekleştirilmiştir.Araştırmada ilk olarak öğrencileri kavram haritaları hakkında bilgilendirmekamacıyla bir ders saati kavram haritalarıyla ilgili bir etkinlik yapılmıştır. Öğrencilerinkavram haritalama tekniğini öğrendikleri kabul edildikten sonra ?Elektrik Akımı?konusu ile ilgili olarak 26 kavram verilerek kavram haritalarını oluşturmalarıistenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin kavram yanılgılarını, yapmış olduklarıkavram haritalarının betimsel istatistik yöntemleri ile incelenmesiyle tespitedilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçlarını desteklemek amacıyla her sınıfın %20'si ileyarı yapılandırılmış öğrenci görüşmeleri yapılmıştır. Araştırma sonucundaöğrencilerin ?Elektrik Akımı? konusunda, akım, direnç, potansiyel fark, elektrik,üreteç/emk kaynağı ve elektrik enerjisi kavramları ile ilgili kavram yanılgılarınasahip oldukları belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fizik eğitimi, elektrik akımı, kavram yanılgısı, kavramharitası.Danışman: Doç. Dr. Ahmet lhan ŞEN, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Bölümü, Fizik Anabilim Dalıi IDENTIFICATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS? MISCONCEPTION ABOUTELECTRIC CURRENT BY CONCEPT MAPSIşıl ÇILDIRABSTRACTThis research has been done to identify high school students? misconception on?Electric Current? by the help of concept maps. The research has been carried outwith the contribution of 244 second year high school students (119 female-125male) from 8 different schools in Ankara during 2003-2004 spring semester. Listsof high schools in Ankara for each district ware formed. Then, a school for eachdistrict was randomly chosen from the lists. Besides, two more schools from thelists have been chosen as reserve. The pilot study of the research was made in aclass of 30 students. Initially, to inform the students on concept maps, a classhour activity on concept maps has been done. After having accepted thatstudents have learned concept maps, they have been given 26 concepts about?Electric Current? and they have been asked to form concept maps. In theresearch, the concept maps that students have done have been investigateddescriptive statistics, and misconceptions have been determined. In addition, tosupport the result of the research, semi structured student interviews have beendone with 20% of each class. At the end of the research, it has been clarified thatabout ?Electric Current?, students have misconceptions of concepts like current,resistance, potential difference, electricity, generator/emk source and electricenergy.Key Words: Physics education, electric current, misconception, concept map.Advisor: Associate Prof. Dr. Ahmet lhan ŞEN, Hacettepe University, Faculty ofEducation, Department of Secondary Science and Mathematics Education, Majorin Physics Educationii
Collections