İlköğretim sanat eğitiminde desen: 16.yüzyılda Osmanlı resmi ile İtalyan Rönesansı`nın karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ersoy, Ayla | |
dc.contributor.author | Bayav, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:51:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:51:36Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479167 | |
dc.description.abstract | VI ÖZET Bu incelemede, desen kavramı ve öğeleri ışığında İlköğretim Sanat Eğitimfnde klasik doğu ve balı resminin hangi konularda ve nasıl işlenmesi gerektiği açıklanmıştır. Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre bireylerin davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler dizgesidir. Sanat eğitimi ise özellikle çocuğun ruhsal gelişiminde önemli rol oynar. Ancak bu eğitim yalnızca uygulama boyutunda düşünülmemelidir. Sanat eğitimi, resim sanatının tarihsel gelişimini de öğrencilere vermelidir. Sanat tarihi, sanat eğitiminin ayrılmaz bir parçası olduğu gibi sanat eğitiminin geçmişini ve geleceğini aydınlatan bir bilgi kaynağıdır. Geçmişin nasıl olduğunu sorgulayan birey geleceği yaratır. Her uygulamalı çalışmanın altında desen vardır. Dolayısıyla bu kavram anlamıyla, öğeleriyle, uygulanışıyla, tarihsel gelişimiyle resme alt yapı kazandırması nedeniyle öğrencilere mutlaka aktarılmalıdır. Desen, | |
dc.description.abstract | VI! ABSTRACT In this study, it has been expalained how and in which subjects classical eastern and western painting should be delivered in Primary Education of Arts in the light of the concept and elements of drawing. Education is a system of pre-planned effects which, according to some rules formed before, helps to provide specific developments in the behaviors of the individual. The Education of Arts, however plays an important role especially in the psychological development of the child. However, this education should not be taken into account just in the dimension of application. The Education of Arts should also teach students the historical development of the art of painting. The History of Arts is both a non-separable part of the Education of Arts is a source of information which illuminates both the past and the future of the Education of Arts. An individual who questions the past creates the future. Every application is based on drawing. Therefore, this concept should certainly be delivered to students with its meaning, elements, application, its historical development because it forms the base for painting. Drawing is | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sanat eğitiminde desen: 16.yüzyılda Osmanlı resmi ile İtalyan Rönesansı`nın karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Drawing in primary schoolart education: A comparison of 16 th century Ottoman miniature and Italian Renanssance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pattern | |
dc.subject.ytm | Italy | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | East-west relations | |
dc.subject.ytm | 16. century | |
dc.subject.ytm | Renaissance Period | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.identifier.yokid | 137659 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130669 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Resim Öğretmenliği Bilim Dalı |