5-6 yaş çocuklarına yönelik hazırlanan ritm eğitimi programının çocukta ritm duyusunun gelişimine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde müzik eğitiminin bireylerin kişilik gelişimine ve sosyalleşmesine katkıdabulunduğu gerçeği giderek daha çok kabul gören bir alandır. Çocuğun müzik yoluylaeğitilmesi, sağlıklı birey yetiştirmenin en önemli araçlarından biridir. Okulöncesi dönemde,özellikle 5?6 yaş grubundaki çocuklar için müzik eğitiminde en önemli noktalar duymak,dinlemek, dikkatini seslere yoğunlaştırabilmek ve uygun tepkiyi verebilmektir. Bu yüzdenmüziğin temel unsurlarından biri olan ritm eğitimi ile ilgili programların geliştirilmesi sonderece önemlidir. Buna dayanarak bu çalışmada okul öncesi dönemi 5?6 yaş çocuklarınayönelik hazırlanan ?Ritm Eğitimi Programı? uygulanarak çocuklarda ritm duyularınıngelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır.Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve okul öncesi 5?6 yaşgrubuna uygulanan ?Ritm Eğitimi Programı?nın çocuklarda ritm duyusunun geliştirmesineetkilerini incelemek için ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modelli biraraştırma yürütülmüştür.Araştırmaya birinci grupta 15, ikinci grupta 15 olmak üzere 30 çocuk katılmıştır. İkincigrup, araştırmacı tarafından geliştirilmiş test sorularından aldıkları puana göre daha yüksekpuan alan çocuklardan seçilmiştir. Birinci gruba ise daha düşük puan alan çocuklar alınmıştır.Birinci gruptaki çocuklar, 6 hafta süresince her gün ?Ritm Eğitimi Programı?na katılmıştır.Araştırmacı, ritm kalıplarını konu alan oyunlarla bu programı uygulamıştır. Araştırmanınsonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda ?Ritm Eğitimi Programı?na katılmış olanbirinci gruptaki çocukların ritm becerilerinin eğitime katılmamış olan ikinci gruptakiçocukların seviyelerine ulaştığı görülmüştür. ?Ritm Eğitimi Programı?nın çocukların ritmduyularının gelişmesini sağladığı ve etkili olduğu bulunmuştur. Today music, an area of education, is an important influence in an individual?s personaldevelopment and has an effect in terms of socializing skills in each individual. Childrenreceive music education because music is an important element in developing a healthyindividual. During pre-school (5-6 year olds) listening, paying attention to sounds and givingappropriate reactions are important points in music education. Due to this, developingeducation programs related to rhythm, one of the basic music elements, are important. Basedon this, the purpose of this research was to observe if ?Rhythm Education Program? whentested on 5-6 year olds in pre-school, had an effect on their rhythmic sense development.With this purpose an experimental design, ?Rhythm Education Program?, developed bythe researcher was used to test the effect of rhythmic development on 5-6 year olds pre-schoolchildren. They were pre- and post tested.For this research 30 children were involved. They were divided into 2 groups of 15children. Children in the second group were those when tested with questions made by theresearcher had higher scores than children in the first group. Children in the first group werethose who achieved lower scores than children in the second group. Children in the first groupreceived the ?Rhythm Education Program? everyday for six weeks. In this program playsincluding rhythm patterns, developed by the researcher, were applied. According to the resultsobtained from this research, rhythmic performances of the children in the first group involvedin the ?Rhythm Education Program? had reached the level of the second group not involved inthe educational program by the end of this research. ?Rhythm Education Program? thereforehas an effect on and has been found to improve rhythmic sense development in children.
Collections