Grupla psikolojik danışmanın sınıf ve başarı düzeyleri farklı bireylerin kendilerini gerçekleştirme düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
- 78 - OLUM VI ÖZET Bu araştırmada, Hacettepe Hemşirelik Koleji öğrencilerinden se çilmiş, sınıf ve akademik başarı düzeyleri farklı bireylerden oluşan dört grupla yapılan psikolojik danışmanın bireylerin kendilerini gerçekleştir me düzeylerine etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Kendini gerçekleştirme düzeyi Shostrom tarafından geliştirilen ve Kuzgun tarafından Türkiye evreni için adapte edilen Kişisel Yönelim Envan teri ile ölçülmeye çalışılan şu ölçekleri içermektedir: Zamanı iyi kullan ma, desteği içten alma, kendini gerçekleştirmeye götüren değerleri benim seme, faroluşsal bir hayat sürme, duygusal bakımdan açık olma, içten gel diği gibi davranabilme, kendine saygı duyma, kendini kabul edebilme, insan tabiatı hakkında olumlu bir görüş sahibi olabilme, dünyaya uzlaştırıcı bir gözle bakabilme, saldırganlık eğilimlerini kabul edebilme, başkaları ile yakınlık kurabilme a Araştırma 1977-1978 ders yılında, Hacettepe Hemşirelik Kolejinde okuyan yatılı kız öğrencilerden seçilen 60 kişilik bir grup üzerinde yapıl mıştır. Psikolojik danışma grupları her dört sınıfta bulunan akademik ba şarı düzeyi en yüksek ve en düşük sekizer öğrenci alınarak oluşturulmuştur* Oluşturulan dört danışma grubuna önce Kişisel Yönelim Envanteri verilmiş, daha sonra dokuz hafta süreyle grupla psikolojik danışma uygulanmış ve tekrar gruplara envanter verilerek ölçme yapılmıştır. Elde edilen verile rin analizinde t testi ve kovaryans analizi gibi tekniklerden yararlanıl mıştır.79 - Bulgularda, genel olarak öğrencilerin grupla psikolojik danışma sonunda kendini gerçekleştirme düzeyini oluşturan oniki ölçekten zamanı iyi kullanma, desteği içten alma, varoluşsal bir hayat sürme, işten gel diği gibi davranabilme, kendini kabul edebilme ve dünyaya uzlaştırıcı bir gözle bakabilmede olumlu yönde değişme gösterdikleri bulunmuştur. Ayrı ca duygusal bakımdan açık olma ölçeğinde grupla psikolojik danışmadan Ya rarlanmaya, sınıf ve akademik başarı düzeyinin ayrı ayrı etki ettiği gö rülmüştür. Grupla psikolojik danışmadan yararlanmada sınıf düzeyinin et kili olduğu ikinci ölçek kendine saygı, akademik başarı düzeyinin etkili olduğu ikinci ölçek ise dünyaya uzlaştırıcı bir gözle bakabilmedir. Sınıf ve akademik başarı düzeyinin psikolojik danışmadan yararlanmaya ortak et ki ise insan tabiatı hakkında olumlu bir görüş sahibi olabilme ve dünyaya uzlaştırıcı bir gözle bakabilme ölçeklerinde görülmüştür. Bu bulguların ışığı altında grupla psikolojik danışmanın yararla rı üzerinde durulmuş ve ilerde bu konuda yapılacak araştırmalarla ilgili bazı öneriler sunulgiştur. - 80 - SUMMARY In this study, it has been studied if a psychological counseling done with groups of students from various classes and levels of academic success from Hacettepe Nursing College, has been successful in affecting the level of self-actualization of the individuals. The level of self -actualization includes the following scales which have been tried to measure by the Personal Orientation Inventory developed by Shostroa and adapted to Turkish population by Kuzgun: Time competence, inner directed, self -actualizing value, existentiality, feeling reactivity, spontaneity, self-regard, self -acceptance, nature of man constructive, synergy, acceptance of aggression and capacity for intimate contact. In this study the subjects were a group of 60 female students selected among the boarders studying at Hacettepe Nursing College in 1977-19?8 academic year» Subjects were assigned to psychological counse ling groups by taking 8 students from the highest and 8 from the lowest academic achievement level from each class. After giving the Personal Orientation Inventory to the subjects a psychological counseling lasting nine weeks was done with the groups and later they were again given the inventory» Such techniques as t test and analysis of covariance had been made use of in analyzing the obtained data» Findings revealed that as a result of pf schological counseling, subjects made an j^rovement in the scales of time competence, inner direction, existentiality, spontaneity, self-acceptance and synergy. It- 81 was also observed that in benefiting from psychological counseling, the levels of class and academic success has separate effects in the scale of feeling reactivity» Self respect is a second scale where the class level is effective and synergy is a second scale where the academic success level is effective in benefiting the psychological counseling. The common effect of both levels in benefiting psychological counseling is seen in scales of synergy and nature of man constructive. Considering the findings, effects of group counseling on self- actualization has been emphasized and some proposals for future studies related to the subject have been presented,,
Collections