Film ve dizi film jeneriklerinde hareketli grafik tasarım sorunları ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumun televizyon ve internete olan bağımlılığı her geçen gün artmaktadır. Hayatın monotonluğundan sıkılmış izleyici kitlesini, yeniliklerle etkilemeye çalışan televizyon, bu konuda hareketli grafik tasarım unsurlarından devamlı destek almaktadır. Dolayısıyla, günümüzde internet, sinema ve televizyon teknolojisinin hızla gelişmesi hareketli grafiklerin de hızla gelişmesine ve tüketilmesine sebep olmaktadır. Fakat hareketli grafiklerin çözüme yönelik uygulanıp uygulanmadığı sorgulanmalıdır.Bu araştırmanın amacı; hareketli grafiklerin bir dalı olan film ve dizi film jeneriklerinin temel kavramları, uygulamaları ile ilgili tasarımcıya yol gösteren bir kaynak oluşturmaktır. Bu amaçla ilk olarak teknolojik gelişmeler sonucu hızla gelişmekte olan hareketli grafiklerin tanımının ne olduğu veya neyin hareketli grafik, neyin hareketli resim olduğunu ortaya çıkartabilmek için konunun tanımının dikkatle yapılması gerekmektedir.Çalışmanın ilk bölümünde hareketli grafik tasarımın tanımı ve tarihsel süreci incelenmektedir. Bu inceleme neyin hareketli grafik, neyin hareketli resim olduğunu ortaya çıkartmak adına yarar sağlamaktadır. Hareketli grafiklerin tarihi gelişim süreci, ilişkili sektörlerdeki gelişmelerin etkileriyle ele alınmaktadır.İkinci bölümde öncelikle grafik tasarım ve hareketli grafik tasarım arasındaki bağlantı incelenmiş, daha sonra hareketli grafikler ve sinema ilişkisi incelenip bir hareketli grafik tasarımcısının hakim olması gereken tekniklerden, kamera hareketleri ve kurgu üzerinde durulmuştur.Üçüncü bölümde ise; hareketli grafikler ile sinemanın kesiştiği noktalardan biri olan jeneriklerin tanımı tarihi ele alınmıştır. ?Seven?, ?The Pacific? ve ?Dexter? film jeneriklerinin incelemesi ve yapılış süreçleri anlatılmıştır.Araştırmanın uygulama çalışmasında ise yönetmenliğini Frank Darabont'un yaptığı 1994 yapımı ?Esaretin Bedeli? filminin analizi yapılmış ve özel bir jeneriğe sahip olmayan film için jenerik hazırlama süreci ve yöntemleri anlatılmıştır.Anahtar sözcükler: Hareketli Grafik Tasarım, Grafik Tasarım, Jenerik, Televizyon, Sinema, Kamera, Kurgu, Animasyon. Society?s addiction to television and internet increase day by day. Television, which tries to impress watchers, who are bored from the monotonous life, gets support from visual communication elements continuously. So, currently, fast improvement of internet, cinema and television technology cause motion graphics to improve and being exhausted fastly. The fact that if too motion graphics are applied for solution should be questioned.The aim of that research is to provide a source that is helpful for designers in terms of series and film, which are branches of motion graphics, credits and their basic concepts. For that reason, definition of motion graphics, which are fastly improving because of technological developments, or definition of the subject should be expressed as the first step in order to reveal what is an motion graphic and what is an animated picture.In the first section, the definition and the historical process of the motion graphics are being examined. This examination is helpful in determining what is motion graphic and what is animated picture. The development of the motion graphics in the historical process is handled in relation with the developments in the related sectors.In the second section, firstly the relationship between the graphical design and motion graphical design was examined and then the relationship between animated graphics and cinema were examined and the camera movements and setup, which are important techniques for an motion graphical designer, were pointed out.In the third section, the definition and the history of the generics, which is a crossing point between the motion graphics and cinema were handled. The generics of the ?Seven?, ?The Pacific? and ?Dexter? were examined and their creation processes were explained.In the application study of the research, ?The Shawshank Redemption?, directed by Frank Darabont in 1994, film was analyzed and the generic preparation process and methods were examined for the film having no special generic.
Collections