Grafik tasarımın iç mekân yüzeylerde kullanımı
dc.contributor.advisor | Akyüz, Uğurcan | |
dc.contributor.author | Ergün, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:26:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:26:02Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/465546 | |
dc.description.abstract | Bir mekân grafiğinin etkisi, onun mekân ile olan ilişkisine bağlıdır. Bir düşünceyi ya da bir duyguyu dışa vurma amacı ile etkili hale getirmeyi amaçlayan ve anlatımcı bir kompozisyona sahip olan grafik uygulamalarda, izleyicinin her gün içerisinde bulunduğu alışılmış ve sıradanlaşmış mekâna başka bir gözle bakması ve bu mekân'ın görünmeyen yönlerinin algılanması amaçlanmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde mekânın, mimarinin temel koşulu ve vazgeçilmez bir elemanı olmasının yanında, düzlem elemanlarının bir araya gelmesi veya üç boyutlu kütlelerin oyulmasıyla elde edilen hacimsel bir tasarım elemanı olarak düşünülmesi üzerinde durulmuştur. Işığın mekâna etkisi, mekân oluşturulurken kullanılan malzeme, renk ve doku incelenmiştir. Çağdaş sanat akımları sanatçılarının mekânsal çalışmaları üzerinde örneklerle durulmuştur.Çalışmanın ikinci bölümünde iç mekânın insanın kendisini ve/veya toplumu yansıttığı düşüncesinden yola çıkılarak, grafik tasarımın kullanıldığı ve görüldüğü iç mekânlar sınıflandırılmış ve incelenmiştir.Üçüncü bölümde yüzölçümü yani ölçülebilirliği, yönü, biçimi, hacmi, tekrarlanabilen bir düzeni gibi özelliklere sahip olan mekânı oluşturan ögeler (Duvar, kolon, tavan, pencere v.b) incelenmiştir. Dolayısıyla, ölçü, oran, denge ile doğru bir kompozisyon sayesinde bu ögeleri sadece üç boyutlu bir eleman olmaktan çıkartıp, mekânsal özellikler kazanmalarının sağlanması üzerinde durulmuştur. Bununla birlikte, iç mekân grafik tasarım çözümlemeleri ve uygulama yöntemleri incelenmiştir.Dördüncü bölümde, Yakın Doğu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü iç mekânlarına yönelik olarak gerçekleştirilen grafik tasarım ve uygulamalarına yer verilmiştir. Yaratıcı bir süreç içerisinde organize edilmesi gereken grafik tasarım olgusunun, iç mekân grafik tasarımında mekânın ögelerinin tanımlanmasında ve işlev kazanmasında etkili bir rol oynayabileceği bir tasarım önerisi olarak sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The effect of an environmental graphic is related to the environment itself. It is aimed to make the viewer to perceive the environment, which is accustomed) and ordinary, with a different perspective using graphical implementation with the purpose of expressing a thought or a feeling by making the space look more striking which has a narrative composition.In the first chapter of the study, it is dwelled on that besides the fact that environment is the fundamental condition and irrevocable element of architecture, it can also serve as a volumetric design element by carving three dimensional masses or bringing together of the spatial elements. Effect of light on the environment, materials used to create environment, color and textures are also inspected. Examples of environmental works of artists of contemporary art movements are focused on.In the second chapter of the study, interior spaces with graphical design are classified and inspected based on the thought that interior space reflects human beings and or society itself.In the third chapter, elements constituting the space (wall, column, ceiling, window etc.) which have areas possessing features such as measurability, direction, form, volume, and repeating patterns are inspected. Therefore It's emphasized that, with dimension, proportion, balance and a right composition, these elements acquire spatial properties, so that they are no longer three dimensional units only. Nonetheless, interior design graphical design analysis and implementing methods are inspected.In the fourth chapter, graphical design implemented in the interior space of Faculty of Fine Arts and Design in Near East University was described. It is presented as a design proposal that, graphical design concept, which must be organized during a creational process can also possess an effective part to define spatial elements and to give them functionality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Grafik tasarımın iç mekân yüzeylerde kullanımı | |
dc.title.alternative | The use of graphic design in interior surfaces | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Interior space | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.identifier.yokid | 427688 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 319425 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |