Vıssım yazılımı kullanarak Mezar-ı-Şerif(Afganistan) örnek çalışması içeriklikavşak gecikme analizleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anahtar kelimeler: VISSIM, SIDRA, Sinyal Koordinasyonu, Işıklı Kavşak,Gecikme, KuyrukTrafik ışıkları kavşaklardaki anahtar bileşenlerden biri olarak, trafik akışınınkontrolünde önemli bir role sahiptir. Kavşakların koordine edilmesi sürekli bir trafikakışının elde edilmesi için en etkin yollardan biridir. Işıklı ve sinyal koordinelikavşaklar vasıtası ile arter yollar üzerinde hareket eden araçların gecikme süresi,kuyruk uzunluğu ve seyahat süresi önemli ölçüde azalacaktır. Bu nedenle sinyalkoordinasyonu öncesi ve sonrası yapılacak analizler, bir şebekede tıkanıklığınönlenmesinde önemli bir fonksiyon görmektedir.Bu çalışmada; teze konu olarak ele alınan Afganistan'ın önemli bir şehri olan Mezarı-şerifte bulunan iki kavşakdaki mevcut durum ve sinyalize sistemle revize edilerekelde edilen yeni yapı, geometrik durumda yapılan değişiklikler de dikkate alınarakiki farklı VISSIM ve SIDRA yazılımları kullanılarak, gecikme süreleri vekuyruklama uzunlukları ile ilgili parametreler çerçevesinde analiz edilmiştir. Mevcutdurum ve geometrik iyileştirme senaryolarına ek olarak, 40 adet farklı trafiksenaryoları oluşturularak sinyal koordinasyonu ile şimdiki ve gelecekteki gecikmesüreleri ve kuyruk uzunluklarının azaltılması sayesinde trafik açısından hizmetseviyesinin iyileştirilmesi için analizler yapılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, geometrik tasarım iyileştirilmesinden önceMarmul caddesine ait birinci ve ikinci kavşak arasında koordinasyon sağlanmasıdurumunda sistem için toplam taşıt gecikmelerinde yüzde 3,36'a varan düşüşlergörülmüştür. Geometrik tasarım iyileştirildikten sonra ise sistem için toplam taşıtgecikmelerinde yüzde 8,85'a varan düşüşler görülmüştür. Mevcut durum ileiyileştirilmiş durum kıyaslandığında, iyileştirilmiş durumda koordinasyon öncesisistem (ağ) için toplam taşıt gecikmelerinde yüzde 51,78'a, koordinasyon sonrası isetoplam taşıt gecikmelerinde de yüzde 54,51'e ulaşan düşüşler görülmüştür. Farklıtrafik akım senaryolarına göre yapılan doğrusal regresyon analiz sonuçlarına göretemsil etkinliğini gösteren R2 değerlerinin güçlü bir ilişkiye işaret ettiği görülmüştür. Keywords: VISSIM, SIDRA, Signal Coordination, Signal Intersection, Delay, QueueAs a key component at intersections, traffic lights play an important role incontrolling traffic flow. Coordinating network intersections is one of the best ways toestablish a smooth and continuous traffic flow. The delay time, queue length andtravel time of the vehicles on arterial paths can be significantly reduced by means ofsignal coordinated junctions. Therefore, phasing of intersections and analysis ofbefore and after signal coordination can be an important step in preventingcongestion in a network.In this study; delay times and queue length parameters were analysed for the newstructure obtained by revising the current geometric situation and signalling systemat two intersections in an important city of Afghanistan, Mezar-i-sheriff, using twodifferent VISSIM and SIDRA software's. In addition to these present and improvedgeometry scenarios, 40 different scenarios were also created to see the trafficcharacteristics of the current and future case to improve the service level of thenetwork by reducing delay time and queue lengths through signal coordination.According to the analytical findings of the study, it was found that if the coordinationis carried out between the first and the second intersection of Marmul Street beforethe geometric design is improved, the total vehicle delays for the system decreasedby up to 3.36 percent. After improving the geometric design, total vehicle delays forthe system decreased by up to 8.85 percent. When the current and the improvedsituation are compared, it was seen that, in the improved case, the delays in the totalvehicle delays for the pre-coordination and after coordination system (network)decreased 51.78 and 54.51 percent, respectively. According to different traffic flowscenarios regression analyses were also carried out and the resulted R2 valuesrepresenting linear relations` coordination were found to represent a strongrelationship.
Collections