İlköğretim II.kademe (6.ve7.sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma ilkögretim okullarında okutulmakta olan sosyal bilgiler dersininögretiminde yasanan güçlükleri belirlemek amacı ile 2005 ? 2006 ögretim yılında Aksaray ilmerkezi, Ortaköy, Eskil, Gülagaç ve Güzelyurt ilçelerindeki ilkögretim okullarında görevyapan toplam 91 ögretmen üzerinde yapılmıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak anketkullanılmıstır. Sosyal bilgiler ögretmenlerine uygulanan anket formu kisisel bilgiler, hazırlık,planlama, uygulama ve degerlendirme bölümlerinden olusmaktadır. Elde edilen verilerfrekans ve yüzde olarak analiz edilmistir.Bu arastırmanın birinci asamasında Aksaray'ın egitim tarihi ele alınarak incelenmeyeçalısılmıstır.ikinci bölümde ise; sosyal bilgiler ve sosyal bilimler kavramlarının tanımı, bukavramlar arasındaki fark, sosyal bilgiler dersinde amaçlar, ilkögretimde sosyal bilgiler,sosyal bilgiler ögretimi açısından ögretmen ve sosyal bilgiler dersinin islenisi ile ilgiliaçıklamalara yer verilmistir.Üçüncü bölümde ise bulgulara, yapılan anket formunun analizi ve yorumlarına yerverilmistir.Son olarak dördüncü bölümde sonuç ve öneriler ile ilgili açıklamalar yapılmıstır.Tablolar, yararlanılan kaynakların gösteriminde kaynakça bölümü, bazı belgelerinorijinallerinin fotokopileri de ekler bölümünde yer almaktadır. The goal of research is to determine the diffuculties in teaching sociel informationslessons in primary schools. In 2005-2006 Education year, 91 teachers, who charged inprimary schools of Centrum, Ortaköy, Eskil, Gülagaç end Güzelyurt countries which are inAksaray, involved to this study. In this research, we used guestionnaire for obtaining data.This guestionnaire that applied to teachers, in forming from prsonal informations, perparation,planning, practicing and arithmetic average.In first part; we discused about education of in Aksaray.In second part; we gove place to concept of social sciences, concept of socialinformations, differences between social sciences and social informations, historicaldevelopment of social informations, explanations about structure, importance and practicingprogram of sociel informations, today?s situation of teaching sociel information in Türkiye,teaching sociel informations in science age, aim and principles of teaching socielinformations, diffuculties of teaching sociel informations lessons, aims of education programand general explorations associated wiht sociel information lesson.In third part; reslts and ascomment, we talked about preparing meassurementmediator, data analyzing technigues, universe and models.In forth part; finals and suggestions were given. In ferences which made frominvestigation were explained. We preferred to give place fotocopies of certain orijinaldocuments that are associated with our subject.
Collections