I. coğrafya kongresinden günümüze Türkiye`de lisede okutulan coğrafya dersi müfredatında yapılan değişiklikler ve ülkemizdeki ile Amerika Birleşik devletlerindeki coğrafya öğretiminin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki coğrafya öğretiminin yerini ve öneminiortaya koymaktır. Bu doğrultuda ilk aşamada Türkiye'deki, ikinci aşamada ABD'dekicoğrafya öğretimi, coğrafyada uygulanan müfredat programları, öğretim metotları,kullanılan araç gereçler başlığı adı altında incelenmiştir. Çalışmada ABD'ninkarşılaştırma unsuru olarak seçilmesinde, ülkenin coğrafya bilimini algılayışı veuygulayışı itibariyle başarılı olduğu düşüncesi etkili olmuştur. ABD'nin bugün coğrafyabiliminde geldiği noktaya ulaşmasında devletin, özel sektörün, sivil toplum örgütlerininve coğrafya öğretmenlerinin rolleri vardır. Türkiye'nin de bu seviye ulaşması, devlet vetoplumun birlikte hareket edip ortak bir bakış açısı geliştirerek coğrafyayı gerçekhayata uygulaması, okullarda coğrafya öğretiminin daha fazla önemsenmesi, coğrafyaöğretmenlerinin coğrafya dersini sınıflara hapsetmeyip kendilerini sürekli kullandıklarımetot ve araç gereç yönünden yenilemeleri ile gerçekleşecektir. The aim of this study is to present importance and position of geographicaleducation in Turkey. İn this way at first stage Turkey?s geographic education has beenconsidered and at second stage, the geographic education, curriculums, teachingmethods, geographic meterials and instruments in USA have been analysed. Success ofUSA about appling geography has been affective on choosing this country forcomparison. The state, private sector, civilian community organization and geographyteachers have an important role on the point that USA has reached today aboutgeography science. For Turkey reaching the same point as USA has reached is due tocolective study of society and Turkısh state, paying more attention to geographyteaching at schools and improving of geography teachers themselves about geographicmetarials, instruments, teaching methods and technics.
Collections