Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırtaş, Tahsin
dc.contributor.authorSait, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-29T14:45:04Z
dc.date.available2020-12-29T14:45:04Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445789
dc.description.abstractÖZET Tez çalışmasının amacı; kapitalist süreç ile birlikte ortaya çıkan modernizmin kişilerin tüketim kalıplan üzerindeki etkisi ve gelenekçi kesimin modernizmden etkilenip, etkilenmediğini ortaya koymaktır. Modernizm ile birlikte ihtiyaçların artması ve bunun toplumun tüketim ve düşünce yönündeki değişikliklerine değinilmiştir. Gelenekçi kesim ile modernist kesim arasındaki tartışma ve gelenek, modernlik arasındaki eklemleşmeye değinilmiştir. İlk başta kapitalist sistemin sürecin son formu olan küreselleşmenin ülkeler arası sosyo-ekonomik göstergeler bağlamında dağılım ve eşitliği üzerinde durulmuş, merkez ülkeler ile üçüncü dünya ülkeleri arasındaki büyük dengesizlikler gözler önüne serilmiştir. Bundan sonra, Üçüncü Dünya Ülkelerinin, Merkez ülkelerin snob, züppe davranışlarını içselleştirerek modern olma çabaları ve geleneklerden uzaklaşma belirtilmiştir. Son olarak da Türkiye'de modernizm ile birlikte toplumun tüketim ve düşünce yapısının değiştiği, gelenekçilikten, modernizm ile eklemleşmiş bir gelenekçiliğe dönüşün üzerinde durulmuş, modernizm karşısında olan en belirgin düşünce olan İslamcı kesimin de bu süreçten etkilendiği gösterilmiştir. Anketler çalışmanın belkemiğini oluşturmuş ve mevcut en son bilgiler çalışmada kullanılmıştır. Varılan sonuç olarak da; modernizm karşısında olan gelenekçilerinde her türlü söylemlerine karşılık hem düşünce, hem de tüketim kalıplan olarak modernizmin belirli kesimlerini içselleştirdiğidir. İslamcı kesimde özellikle 1995 yılından sonra bir modernleşme çabası görülmektedir. Bu değişim tesettür, yayınevleri, basılan kitap türleri, müzik alanında kendini göstermiştir. VI
dc.description.abstractSUMMARY THE INFLUENCE OF MODERNISM ON THE TRADITIONAL STRUCTURE AND CONSUMPTION GOODS AND İSTANBUL MODEL The aim of this thesis working is to show the effect of modernism on persons consumption goods and if traditionalist section affected or not affected from modernism which exists at capitalist process. The increase of necessities because of modernism and the effect of this to the changing idea of the society is mentioned. The jointing between traditional section and modern section is mentioned. At first, the social-economic indicators, distributionand equality between the countries because of globalism and the big inbalance between Central Countries and 3. World Countries is shown. After this, the effort of the 3. World Countries from the fob behaviors of Central Countries and the aim ofto become modern and the quit of the 3. World Countries from their tradition. At last, in Turkey because of modernism, the changing of the societies consumption and thinking structure, the jointing of modernism with tradition instead of tradition and transformation to jointing and the evident thought opposite to modernism which is called islamic section and effection of islamic section from modernism is shown. The questionnaires formed the working the working and last present knowledges is used. As a result, although their all pronunciations, the traditionalist admit in some ways of modernism(idea, consumption goods). At islamic section, especially after 1995 a to become modern efort has been seen. This changing has shown itself at woman covering, publishing houses, printed book species, and music area. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleModernizmin geleneksel yapı ve tüketim kalıpları üzerindeki etkisi ve İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe Influence of modernism on the traditional structure and consumption goods and İstanbul model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCapitalism
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmTraditionalist conservatism
dc.subject.ytmTraditional structure
dc.subject.ytmIslamic life
dc.subject.ytmModernism
dc.identifier.yokid120440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116865
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess