Show simple item record

dc.contributor.advisorBaytekin, Çetin
dc.contributor.authorBalkanli, Aynur
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:47Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:47Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445735
dc.description.abstractÖZET Bilgisayar destekli eğitim en geniş anlamı ile geleneksel öğrenme sürecinin yamnda öğrencilere tamamlayıcı olarak laboratuar ortamında görsel ve ses efektleriyle desteklenmesiyle verilen bilgilerin pekiştirilme sürecidir. Öğretmen, bu öğrenme/öğretme metodunda bilgi aktarıcı değil; yönlendirici ve destekleyici niteliktedir. Burada öğrenme sürecini etkileyen birey; biliş düzeyi, zaman, ilgi ve yeteneklerine göre farklılık gösteren öğrencidir. Bilgisayar destekli öğretim de öğrencilerin bilgisayar ile birebir iletişim içinde bulunmasından dolayı sürekli etkin rol almasını sağlar. Öğrenci burada istediği konudan başlayabilmekte ve istediği hızda ilerleyebilmektedir. Çünkü bilgisayar destekli öğretim bireysel bir öğrenme metodudur. Bu metodda çeşitli öğretim yaklaşımları kullanılmaktadır. Bunları; bilgi aktarıcı, alıştırma ve tekrar, benzeşim uygulamaları, öğretici oyun yaklaşımları, problem çözme yaklaşımları olarak sıralayabiliriz. Bilgisayar destekli öğretimde görüntü, ses ve yazının aynı anda kullanılmasıyla öğrencinin dikkati belirli bir seviye tutulabilmektedir. Bunun yanında öğretmeni ders tekrarı, ödev kontrol ve düzeltme gibi zaman alan ancak olması gereken işlerden kurtarmakta ve öğretmene de kendisini geliştirmesi için zaman yaratabilmektedir. Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan tekniklerin en başında grup etkinliği, öğretim tekniği turnuva tekniği, öğrenici takımlar, basan grup tekniği, ayrılıp birleşme tekniği ile öğrenme süreci içerisinde olan öğrencinin bilgiyi en etkili şekilde alması sağlanmaktadır. Araştırmalar sonucunda, bilgisayarda işbirliğine dayalı öğrenmeden birçok olumlu sonuç alınabileceği görülür. Grup çalışması, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmesine, taklit etmesine ve gözlemlemesine olanak vermektedir. Almanca'daki bilgisayar destekli öğretimde, çeşitli ticari şirketler yazılım hazırlayıp geliştirmişlerdir. Almanca ve Türkçe gibi dil yapısı farklı olan bir dil öğrenilirken, öğrencinin bilgisayar ile birebir çalışması, öğrenmeden yeni bir konuya geçmesini engellemektedir. Oysaki geleneksel öğrenme metodunda öğrenci çeşitli nedenlerden dolayı motivasyonunu kaybetmekte, dikkat dağınıklığı yaşamaktadır. Yaşadığı bu olumsuz etmenler altında öğrencinin almancaya ilgisi azalmakta ve işlenen konuyu tam olarak kavrayamamaktadır. Geleneksel sımf düzeni içerisinde öğretmenin tek tek dönüt alması ve eksikleri belirlemesi mümkün değildir. Fakat bilgisayar destekli Almanca öğretiminde öğrenci kontrolünde geliştiğinden ve öğretmeninde rehberlik rolünü üstlenmesinden dolayı bu tip olumsuzluklarla karşılaşılmamaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY GERMAN INSTRUCTION PRACTICE TO SECONDARY EDUCATION STUDENT SUPPORTED COMPUTER (AS EXAMPLE; ANATOLIA OCCUPATION HIGH SCHOOL FOR GRILS) Keywords: German Language Instruction, Group Study, Audio-Visuelle Method, Language Instruction with Computer. The largest meaning of education supported computer is a process intensifying of information with visual and sound effects in a laboratory atmosphere beside traditional learning. The teacher is not information passer at this learning/theaching method; is a directory and supportive quality. At this position, the person; who is the student; affects to learning process. The student becomes different according to his/her information level, time, interest and abilities. Computer always has a port in education supported computer as active. Because students are in condition to communicate with computer the mast efficacious. The student can start from subjekt wich he/she wants and the student can improve him/herself fast how she/he wants. Because Instruction supported computer is an individual learning Method. At this method is used various instruction approach. We can enumerate these as information passer, exercise and repeat, resemblance practices, instructon game apporoachs, problem solution approachs, Attention of the student can be kept a definite level dve to being used vision, sound and writing at the some time at instruction supported computer. Furthermore, It rescues from the teacher's obligatory Works which are as lesson repetition, homework control and correction. And It also creates the teacher time to develop him/herself. At Instruction supported computer some technics are used. The most head of those are group activity, instructon technis, tourney technics, student teams, success group teachnics, separation/combination technics. These are provided to the student; who is in instruction process;learn information the mast effectively. At the result of researches, It seems that many positive things get a result from instruction supported computer. Group study enables the students to learn, imitate and observe from each others. Various commercial companies and develop software at German Instruction supported computer. While a language; which has different language structure as German and Turkish; is being learnt, The student can't pass a new subject without learning becausethe student studies computer mast efficacious. Homever, the student loses his/her motivation due to various resaons at traditional learning method. Under these negative factors, interest of the student reduces to German lesson and she/he doesn't comprehand the subject exactly. In traditional class order, it's impossible that the teacher controls to the students one by one and determines the lacks. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli ortaöğretim öğrencilerine Almanca öğretimi uygulaması (kız meslek lisesi örneği)
dc.title.alternativeGerman instruction practice to secondary education student supported computer (as example; anatolia occupation high school for girls)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid140085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135492
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess