Çalışma hayatında örgütsel iletişimin önemi (bir işletme örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezde, çalışanların başarısını arttırmak için etkin bir örgütsel iletişime ihtiyaç olduğu ve bu örgütsel iletişimin etkin ve sağlıklı işlemesi için İnsan Kaynaklan Yönetiminin stratejik önemi olduğu belirtilmektedir. Aynı şekilde ÎKY' nin ve işletme yönetiminin işlevlerini yerine getirmesinde de örgüt üetişiminin önemi görülmektedir. Bu çalışmada iletişimin bir yan sanayi işletmesinde ne kadar önemli olduğu araştırılmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Özellikle İnsan Kaynakları açısından örgütsel iletişimin önemi üzerinde durulmaktadır. Uygulamanın yapıldığı işletme yönetiminin belirlediği `işletme çalışanlarının yegane amacı gerek işletme içinde gerekse işletme dışında yapıcı diyaloglarla müşteri beklentilerine cevap vermek` olarak belirlenen hedefin ne derece gerçekleşebildiği araştırılmıştır. Uygulamanın yapıldığı yan sanayi işletmesinde anket formlarıyla değerlendirme yapılmıştır. Araştırmanın asıl verilerini anket formları oluşturmakla beraber, anketlerden elde edilen sonuçlar, gözlem ve mülakatlarla elde edilen sonuçlarla birlikte, anket sorularına verilen cevapların aritmetik ortalamaları alınarak değerlendirilmiştir. Analizler esnasında gerekli görüldüğü yerde kişisel özellikler ve anket formlarına aktarılan görüşler belirtilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma sırasında biçimsel iletişim, biçimsel olmayan iletişim, açık ve yalın iletişim, motivasyon ve iletişim, örgütsel iletişim araçları, örgütsel iletişim ve çalışanın mutluğu, uygulamanın yapıldığı işletmede çalışanların iletişim sorununa ve çözümüne bakışları ve çalışma boyunca aktarılan konular üzerinde bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgular neticesinde uygulamanın yapıldığı yan sanayi işletmesinde biçimsel olmayan iletişimin ağırlıklı olduğu, açık ve yalın iletişim konusundaki çabaların yeterli olmadığı, İKY' ye verilen önemin ve işletme hedefinin gerçekleşmesi için işletme hedefleri ve çalışan beklentileri arasındaki paralelliğin arttırılması yönündeki çalışmaların arttırılması gerektiği görülmüştür. IX SUMMARY IMPORTANCE OF ORGANIZATIONAL COMMUNICATION AT WORK ENRIRONMENT (A CASE STUDY) Keywords: Organizational Communication, Human Resources Management, Organizational Communication Tools, Employee Satisfaction In this thesis, it is stated that an effective organizational communication success of the employees, and the strategic importance of Human Resources Management for enabling this communication. It is also obvious that effective communication is essential for Management and HRM to execute their functions. In this study, a sorvey has been conducted in order to discover how important the communication is for a suppüer/manufacturing company. The emphasis is on organizational communication from on HRM perspective. The objective `the sole aim of the employees is to meet costomer expectations by effective dialogues inside and outside of the organization` set by the company management is tested. The evaluation is based on the survey forms that were filled by the company employees. The main data being those survey forms, observations and interviews at the company have also constituted the evaluation data. By the help of the survey, many findings have been achieved on formal and informal communication, clear and lean communication, effects of communication on motivation and employee satisfaction, organizational communication tools, and employees opinion about the communication problems and solutions them. According to these findings; in the company the study has been conducted, it can be said that informal communication is more common, offarts towards clear and lean communication is not enough, more importance should be given to. HRM, and aligument between company objectives and employee expectations should be ensured. X
Collections