İlköğretim okulu öğretmenlerinin yapısalcı öğretmen rollerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi (Adapazarı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Anahtar Kelimeler: Yapısalcılık, Yapısalcı öğretmen rolleri, Yapısalcı öğrenci rolleri, zihinde yapılanma. Araştırmanın amacı eğitimin tüm kademelerinde yapısalcı öğretim modelinin esas alınmasının mutlaka gerekli olduğunu ve mevcut durumu ortaya koymaktır. Bu araştırmada öğretmenlerinin yapısalcı öğretim kuramı ile ilgili görüş ve düşüncelerini almak amacıyla; Sakarya ili merkez ilçe (Adapazarı) İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda görev yapan ilköğretim okulları arasından random yöntemi ile 8 okul belirlenerek örneklem grubu oluşturulmuştur. Bu çalışma yapılırken örneklem grubuna dahil edilen 8 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapan sımf ve branş öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Verilen anketlerden geriye dönen 240 tanesi geçerli kabul edilmiş elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programına aktarılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler ölçekler ve alt ölçekler dikkate alınarak düzenlenmiş ve iki ortalama arasındaki fark önemlilik testi (t-testi), tek yönlü varyans analizi (Anova) teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizler 0,05 önemlilik derecesinde yapılmıştır. Bu verilerden anlamlı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Ankete katılan öğretmenlerin verdikleri cevaplar arasında değişkenlere bağlı olarak (halen çalıştıkları okullar, cinsiyetleri, yaşlan, mesleki kıdemleri, mezun oldukları okullar ve bitirdikleri yükseköğretim programı) anlamlı bir fark elde edilememiştir. Araştırma sonucunda; Yapısalcı öğretmen rolleri ile ilişkili olarak gösterilmesi gereken öğretmen davranışlarını sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Yapısalcı öğretim yaklaşımının temel prensipleri öğretmenler tarafından benimsenmektedir. Öğretmenlerin yapısalcı öğretim yaklaşımını bilmedikleri halde yapısalcı öğretmenin taşıması gereken özellikleri kendilerinde taşıdıklarım ifade etmeleri beklenmekteydi. Bu gerçekleşmiştir. XIV SUMMARY Defining The Levels Of Having Contructivist Teacher Roles Of Primary School Teachers Keywords: Constructivisim, constructivist teacher's role, constructivist student's role, create mentally. The target of the inquiry is, to bring up the present situation to proof that the constractivist education model is a must on the all education stages. In this inquiry, to be able to get the thoughts and opinions of the teachers on the constractivist education theory by using random process, we defined and consisted 8 (eight) schools, among the primary schools, by using random process which work depend upon the National Province Management of Education in Sakarya Province, and Central District. (Adapazarı) While we are doing this study, we made a questionnaire to the teachers who work in this 8 sample school as a class and branch teachers. 240 questionnaires came back to us among the given questionnaries, and these are accepted as valid, and the datums evaluated on the computer circle by connecting SSPS. (Statistical Package for Social Sciences ) Evaluated datums prepared with taking care the scales and sub-scales, and the differences between the two averages is evaluated by using the Importance Test (i-test) and One-sided variont analysis (Anova). Statistics analysis are done according to the 0,05 importance degree. And with these datums it is tried to reach to the meaningful results. Among the answers, given by the teachers, who joined this inquiry, any meaningful differences could be obtained depending upon the variables.(where the teachers still work, sexualities, ages, their professional priorities, schools where they graduated, and the institution of higher schols wich they finished ). At the and of the inquiry; it is seen that, teachers show the required behaviours which are related to the constractivist teachers behaviours. The basic principals of the constractivist education process are assumed by the teachers. The teachers were expected to express that, they carry the required specialities on their own, although they didn't know the constractivist education process. This came true. XV
Collections