Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğar, Emin
dc.contributor.authorKorkusuz, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:23Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:23Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445659
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada tedarik zinciri yönetiminin önemi, yedek parça tedarik zinciri yönetiminde, kurulacak sağlıklı bir organizasyon ve teknolojik altyapı ile, sağlanacak performansın, anasanayinin ve stratejik ortaklarının, yaşam sürecinde sahip olduğu hayati önem anlatılmaya çalışılmıştır. Anasanayinin bünyesinde bulunan satış ve pazarlama departmanı yada bünyesi dışında yapılandırılmış organik bağı bununan satış ve pazarlama şirketi ile, bayileri ile, tedarikçileri ile, lojistik şirketleri ile olan ilişkilerinden bahsedilmiştir. Anasanayi, satış ve pazarlama birimi, bayiler ve tedarikçiler arasında kurulu stratejik ortaklıkta yaşanan, yada yaşanması muhtemel problemlerin teşhis edilmesi ile mevcut sistemin yeniden yapılandırılması gerekebilir. Sistem yeniden planlanırken stratejik ortaklarla birlikte hareket edilmeli, onların beklenti ve amaçlan da dikkate alınmalıdır. Zamanında yapılacak doğru teşhisler ile yeniden yapılandırılacak sistem ve bu sistemi destekleyecek teknolojik altyapı yatırımları sayesinde tüm ortakların fayda sağlayacağı, markanın daha rekabetçi ve saygın konuma ulaşacağı sonuçlar ortaya çıkabilecektir. VIII
dc.description.abstractSUMMARY A SPARE PARTS SUPPLY CHAIN MANAGEMENT SYSTEM IN AUTOMOTIVE INDUSTRY Keywords : Automotive Spare Parts, Supply Chain In this study; The importance of supply chain management and the vital importance which is the performs to get with establishing a healty organization and technolagical fundamental, main industry and the strategical partners of main industry have during, its life in spare parts supply chain management is tried to explain. It is mentiened, the relationship between the departmant of sales and marketing in main industry or the firm of sales and marketing out of main industry, dealers, suppliers and the firm of logistic. The existing system can be need to restructure with the problems which have seen or probably can be seen in established strategical partnering between main industry sales and marketing departmant, dealers and suppliers diagnose. While the system is restructuring it needs to be moved together with the strategical partners and their request and goals should be considered. The diagnoses on time get profits to all of partners with the restructured systems and the technological fundamental investment which supply the restructured system and the mark can be reach more competitive and respectable level. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomotiv sektöründe bir yedek parça tedarik zinciri yönetim sistemi
dc.title.alternativeA Spare parts supply chain management system in automotive industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmSpare parts
dc.subject.ytmSupply chain
dc.identifier.yokid140439
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid136940
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess